| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
Přes cestovní agenturu Invia jsme měli u CK HROCH s.r.o. zaplacený zájezd: Maroko, namaluj mi beránka. Odlet měl být 17.3.2018,den před odletem nám Invia po několika urgencích sdělila, že zájezd je zrušen z důvodu neobsazení. Nabídka náhradního zájezdu nám nevyhovovala, proto jsme požadovali navrácení peněz.
Celkem zaplacená částka včetně pojištění a parkování byla
69 971,-Kč. Z toho cena zájezdu činila 68 400,-Kč.
Invia nám sdělila, že CK má lhůtu na navrácení peněz 30 dnů.
Jelikož v této lhůtě žádné peníze nedošly, po dalších tel. urgencích jsme dostali od Invie zprávu, že CK HROCH na výzvy k vrácení uhrazené částky nereaguje a abychom se ve věci vymáhání obrátili na soud. Současně Invia přislíbila do 7 prac.dnů vrátit částku 9 779,-Kč, což je provize+pojištění.
Tato lhůta již také uběhla a stále nemáme nic.
Poznávací zájezd Maroko, Namaluj mi beránka, termín 17.3.-3.4.2018
Vrácení peněz od CK HROCH 60 192,-Kč
Vrácení peněz od CA Invia 9 779,-Kč
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením, uhradí spotřebitelce dle § 2535 odst. 1 občanského zákoníku penále ve výši 10 % z ceny zájezdu. To neplatí, pokud bylo uskutečnění zájezdu podmíněno dosažením určitého počtu zákazníků, a uvedl-li to pořadatel v potvrzení o zájezdu výslovně. V takovém případě je pořadatel zájezdu povinen uvést lhůtu, v níž musí zákazníkovi nejpozději oznámit zrušení zájezdu proto, že určeného počtu zákazníků nebylo dosaženo. Nevrátil-li pořadatel zájezdu spotřebitelce peněžní prostředky poté, co jej k tomu spotřebitelka poprvé vyzvala, má spotřebitelka možnost taktéž žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka ke stížnosti doplnila, že peníze od cestovní agentury Invia byly vráceny na její účet ke dni 21.5.2018.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.