Společnost


Bc. Martin Theinert

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24264Prodej ojetého vozidla se zastřenými vadami

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2018, před 2 lety

Lucie Effenbergerová

Znění stížnosti

Dne 20.03.2018 jsem na základě inzerátu na www.bazos.cz koupila ojetý automobil zn. Škoda Octavia II combi 4x4, r.v. 2006, najeto údajně 189000km, z dovozu.V inzerátu stálo,že auto je ve výborném stavu (mohu doložit uschovaným inzerátem),na žádné vady nebylo upozorněno v inzerátu ani v následné kupní smlouvě (která je však sepsána dle vyjádření právníka na hraně platnosti). V následujícím měsíci se však postupně začaly projevovat vady (nefunkční klimatizace - v autoservisu zjištěn nefunkční klimakompresor a zcela chybějící chladivo - investice již cca 7.000,- a následně bude třeba výměna celého chladiče za dalších min. 10.000,-).Nefunkční zavírání el.okének,auto skáče do nouzového režimu (zřejmě odcházející turbo). Prodejce jsem tel. kontaktovala, ale vady odmítá,údajně klimatizace byla fuknční a auto v pořádku. Možnost slevy z důvodu rozporu s kupní smlouvou odmítá.


Produkt

Škoda Octavia II combi 4x4 1,9 TDI, r.v. 2006 - dovoz Francie, stav tachometru 189000 km, VIN TMBKS61Z278019289.


Požadované řešení

Auto velmi potřebuji, proto bych uvítala cestu opravy ze strany prodejce na jeho náklady, případně dodatečnou slevu alespoň ve výši nákladů na opravu klimatizace. Jestliže ale prodejce neprojeví snahu, prosím o radu, zda mohu odstoupit od smlouvy a zda zde platí ona 6měsíční lhůta kdy se má za to, že vada byla na vozidle již v době prodeje.Děkuji


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2018 11:03, před 2 lety

V případě prodeje auta mezi soukromými osobami záleží na tom, zda prodávající při prodeji vystupuje jako podnikatel, či nikoliv. Pokud by tomu tak bylo, potom se uplatní právní úprava chránící spotřebitele. Z takové varianty budeme vycházet.

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající by měl prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat prodávajícího k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li prodávající argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí spotřebitelka na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitelka o vadě věděla. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má prodávající takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud prodávající nevystupoval ve vztahu jako podnikatel, doporučujeme spotřebitelce obrátit se na naši spotřebitelskou poradnu na tel. čísle 299 149 009.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2018 09:00, před 2 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.