Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:102
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#24814Nevrácené jízdné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2018, před 5 lety

Jan Koutný

Znění stížnosti

28.6.2018 jsem koupil synovi on-line jízdenku na autobus Krakow - Ostrava.
Později při kontrole, nevím proč, jsem zjistil, že jsem koupil špatný termín. Protože to bylo dost na poslední chvíli, koupil jsem mu hned novou jízdenku na správný termín a po té začal stornovat tu první. Vše probíhalo normálně, storno jsem započal včas, žádný storno poplatek. Ale na konci místo vrácení peněz jsem dostal voucher v hodnotě jízdného platný na jeden rok. Autobusem jezdíme výjimečně, proto jsem to reklamoval, že nechci voucher ale vrácení peněz. Předpokládám, že jako u každého internetového nákupu mám právo během 14 dnů vrátit zboží / službu a dostat zpět plnou hodnotu. Reklamační formulář jsem vyplnil třikrát, vždy mě to vrací k voucheru, napsal jsem jim e-mail s žádostí, jako odpověď vždy přišla informace z Německa v němčině a angličtině, ale žádná reakce na moji žádost. Volal jsem i na pražské číslo, kde mi pracovník řekl, že vyřízení chvíli trvá, ale že za storno je poplatek převyšující cenu jízdného. Dnes jsem kontroloval účet, a žádné peníze mi dosud nevrátili.


Produkt

Cena jízdného je 258 Kč


Požadované řešení

Chci vrátit peníze


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2018 11:02, před 5 lety

Nenastoupí-li cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má dle § 41 odst. 1 písm. b) vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu (dále jen jako "vyhláška"), právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitou jízdenku dopravci vrátí před odjezdem spoje, na který byla jízdenka vydána, ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách. Podle § 41 odst. 3 vyhlášky může dopravce ve smluvních přepravních podmínkách stanovit výši nákladů, které při vrácení jízdného odečte. Dle informací uvedených na webových stránkách společnosti je aktuální výše nákladů při vrácení jízdného stanovena na 0 Kč (https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace/storno-poplatek).

Spotřebitel má tedy právo žádat vrácení peněžních prostředků. K ustanovení smluvních přepravních podmínek, které by spotřebitele omezovalo na jeho právech, se nepřihlíží. Navíc na webových stránkách společnosti (https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace) je u storna rezervace uvedeno následující:

"Storno rezervace
- Za poukaz ve výši ceny jízdného po odečtení storno poplatku na jízdu a osobu se změnou rezervace
- Vrácením zaplacené částky
- Online nebo v prodejnách či u partnerských agentur".

V podmínkách pro storno rezervace jízdenky je tedy výslovně uvedena možnost "vrácení zaplacené částky". Lze-li obsah smlouvy vyložit různými způsoby, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2018 23:11, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.