Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:304
Z toho za letošní rok:80
Stále v řešení:33
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

47%
53%
Toto skore je založeno na 121 stížnostech.

#25179Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2018, před měsícem

Daniel Švec

Znění stížnosti

14.2.2018 jsem si vybral v AAA Praha Suzuki Grand Vitaru rok výroby 2006 za 158 tisíc korun s nájezdem 128 tisíc kilometrů a s garancí najetých kilometrů a pravidelným servisem se záznamem v servisní knížce. Byl jsem se s ním projet, všechno se zdálo být v pořádku. Po delším váhání jsem auto koupil. Trvalo mi měsíc než jsem se dostal do servisu, abych mohl udělat doporučené servisní úkony-výměna oleje a olejového filtru, výměna vzduchového filtru a komplet rozvody včetně vodní pumpy. Po dokončení servisu jsem byl auto projet a při rychlosti 80 km/h auto spadlo do nouzového režimu a začal se z výfuku valit černý dým. Vrátil jsem se tedy do servisu, kde jsme auto připojili na diagnostiku, ale nebylo tam žádné chybové hlášení. Po dohodě se servisem jsem auto odvezl do autorizovaného servisu Suzuki. Tam mi bylo řečeno, že je tam vadný vstřik a že se stejnou závadou zde byl původní majitel, ale auto si opravit nenechal. Podal jsem reklamaci v AAA na skrytou vadu a odstoupení od smlouvy. Do týdne mi přišla odpověď,že jako kompenzaci nákladů mi dají 8000 Kč a že můžu být rád, protože jsem si koupil staré auto a cena byla ponížena. Nelíbilo se mi rozhodnutí a podal jsem odvolání. Mezitím jsem nechal vzměnit vadný vstřik. Samozřejmě po dohodě s AAA. Jak se ale ukázalo, nebyla to jediná závada. Trvalo to necelé dva měsíce než v servisu přišli na to čím to je. Je nefunkční turbodmychadlo a cena za opravu necelých 60 tisíc korun. Poslal jsem vyjádření servisu na reklamaci do AAA a do tří dnů jsem dostal vyrozumění, že mi k těm 8000 Kč za vstřik dají ještě 4000 Kč na výměnu vstřiku. Mohl jsem se odvolávat na co jsem chtěl, ale nebylo mi platné ani to, že jsem jim doložil dokument o závadě vozu ještě před mojí koupí. Auto opravovat nenechám. Nechci dávat tolik peněz do starého auta. Pořád doufám, že se to nějakým způsobem vyřeší.


Produkt

Suzuki Grand Vitara 1,9 DDiS 95 kw rok výroby 2006


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od smlouvy s vrácením kupní ceny vozu a dosavadních investic. To je zhruba 28000 Kč (výměna vadného vstřiku a dosavadní práce servisu).


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2018 10:24, před měsícem

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
13.8.2018 14:55, před měsícem

Vážený pane Šveci,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Daniel Švec

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.8.2018 16:48, před měsícem

Dobrý den paní Míková,
informován jsem byl, ale spokojený nejsem. První reklamaci jsem podával 11.5.2018 s tím, že požaduji odstoupení od smlouvy. Reklamace nebyla uznaná a byla mi nabídnuta kompenzace 8 000 Kč na výměnu vstřiku. Nezbylo mi nic jiného než nechat auto opravit.Výměna vstřiku mě stála 15217 Kč. Jak se ale ukázalo, nebyla to jediná závada. Další závada byla nefunkční turbodmychadlo. Za opravu turbodmychadla mi byla nabídnuta kompenzace 4 000 Kč, rozpočet na opravu byl 62 000Kč, včetně zjištění závady za 10 891 Kč. To jsem musel zaplatit, protože by mi auto nevydali ze servisu (auto bylo v servisu necelé dva měsíce). To už se Vám zdálo asi moc, tak jste mi nabídli, jako projev dobré vůle, že si u Vás můžu vybrat jiné auto, ale pouze za cenu (157 998 Kč), za kterou jsem auto koupil nebo vyšší. Kdo mi ale zaplatí cenu za opravu vstřiku a zjištění závady turbodmychadla? Dohromady 27 729 Kč včetně první diagnostiky, která mě stála 1 621 Kč. Od začátku jsem požadoval odstoupení od smlouvy, protože jsem zjistil, že jsem si u Vás koupil auto se skrytou vadou a to jsem Vám taky doložil protokolem ze servisu, když si tuto závadu nechal zjistit původní majitel auta. Auto opravit nenechal a prodal ho Vám.
Proto nemůžu být spokojený. Nechám Vám opravit rozbité auto a Vy mi tu opravu nechcete zaplatit. Auto dáte znovu do oběhu a napíšete k němu, v jakém je perfektním stavu.
Při výkupu garantujete kontrolu 107 technických parametrů, ale tady na kontrolu asi nezbyl čas.
Děkuji, Švec Daniel

Reakce společnosti

Publikováno
4.9.2018 14:13, před 19 dny

Dobrý den,
společnost trvá na novém výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO


Daniel Švec

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.9.2018 06:45, před 11 dny

Dobrý den,
je jasné, že z Vaší strany není nic k doplnění. Vrátil jsem Vám auto, Vy mně peníze, které jsem Vám dal za nákup auta (157 998 Kč). Musíte být spokojení, udělal jsem Vám servis na vozidle za necelých 40 tisíc Kč a peníze v nedohlednu. Teď auto nabízíte za 150 tisíc Kč a necháte tam fotky, které jste nafotili někdy v lednu a ani Vám není divný, že Vám nesedí skutečně najeté km s km, které máte na fotce a teploměr Vám v létě ukazuje -1 °C.
Chtěl bych, aby si tyhle recenze a stížnosti přečetlo velké množství lidí, aby si lidi dávali pozor co u Vás kupují, protože to co Vy děláte, není podle mě slušný obchod. Oklamali jste mě a klamete další lidi.
Já jsem tuhle finanční zátěž ustál, ale je spousta jiných lidí, které to neustojí a dostanou se do dluhové pasti. Splácí Vaší výhodnou půjčku a auto nejezdí. Půjčí si jiné peníze na opravu a už se vezou směr exekuce na svoji výplatu, ale Vy budete spokojení, protože z Vaší strany to byl slušný obchod.
Doufám, že na Vás taky dojde.
Krásný den všem, co si u Vás nikdy nic nekoupí.
Švec Daniel

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2018 17:11, před 10 dny

Vzhledem k výše uvedeným komentářům stížnost uzavíráme. Dodáváme, že spotřebitel může dát podnět ČOI (https://www.coi.cz/podatelna/), aby jednání společnosti prošetřila.


Daniel Švec

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.9.2018 17:13, před 10 dny

Hodnocení: