Společnost


HP TRONIC Zlín, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#27643Porušení práv pro spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2018, před 5 lety

Maurizio Veroni

Znění stížnosti

Dobrý den,
Rád bych podal stížnost na internnetový obchod KASA.cz (HP TRONIC) hned po druhé v měsíci.
Pro důvod už několika přestupků v přístupu k zákazníkovi při (ne)vyřizování reklamace.

-Obchod vrátil částku za reklamovaný (obchodem dodaný) od začátku vadný tablet po 34 dnech od potvrzení reklamace
po neskutečných několika urgencích a bez poštovného.

-Obchod do dnešního dne (dnes 5.11.2018 je to 46. den od potvrzení přijetí reklamace) a několika urgencích stále nevrací 1.poštovné.
-na mojí výzvu aby vrátil poštovné přišla vyhýbavá odpověď se snahou obejít zákon.

Reakce pana Miroslava Růžičky z obchodu (26.10.2018) byla:
"nárok na vrácení platby za dopravu k objednávce má zákazník při odstoupení od kupní smlouvy nikoli při řešení reklamace. Váš požadavek byl i přes to v rámci prozákaznického přístupu předán na účtárnu ke zpracování."

Poté jsem informoval internetový obchod ohledně jeho povinnosti vracení plné ceny i s prvním poštovným - při uznané reklamaci a při způsobení škody zákazníkovi dodáním vadného zboží ze strany obchodu (s rozepsanými právy z občanského zákoníku.)

Reakce pana Miroslava Růžičky z obchodu (26.10.2018) byla:
"nárok na náhradu škody a dopravné k objednávce nemusí být posouzeno jako totožné. I přesto, jak jsme již uvedli v předchozí komunikaci, bylo Vaší žádosti vyhověno."
---

1. Vzhledem k tomu že obchod odmítá uznat vrácení poštovného jako svojí automatickou povinnost, porušuje tím práva pro ochranu spotřebitele.

2. Práva zákazníka jsem obchodu jasně sdělil:
jedná-li se o škodu, kterou prodávající způsobil kupujícímu porušením své zákonné povinnosti (dodal vadné zboží).
Vada se projevila během pár dní, což je extrémně krátká doba, ať už se jedná o jakýkoliv výrobek.
Uznáním reklamace prodávající své pochybení uznal, proto má kupující nárok na náhradu škody podle § 2910 občanského zákoníku.
Vzniklá škoda pak bude odpovídat právě prvnímu poštovnému.
--------------------------------------------------------------------------
Prodávající je rovněž povinen uhradit náklady, které vznikly při uplatňování reklamce, podle § 1924 občanského zákoníku.
proplacením následujících vzniklých výloh (jízdné, druhé poštovné) které vznikly zákazníkovi reklamováním vadného kusu.


načež obchod reagoval tou stejnou větou, bez uznání práv zákazníka.

3. od té doby nejen že částka za poštovné stále nedorazila, ale pan Miroslav Růžička z oddělení reklamací navíc zcela přestal reagovat na mé emaily a ignoruje veškeré další otázky týkající se toho kdy bude vrácená cena za první poštovné které jsme platili když obchod dodal vadné zboží.


proto bych chtěl podal stížnost na obchod KASA.cz (HP TRONIC) pro vyřizování reklamací panem Miroslavem Růžičkou který se dopouští protiprávního jednání tím že klame zákazníky, neplní svojí povinnost včas vyřizovat reklamace a odmítá vrátit peníze které je obchod zákazníkovi při reklamaci povinný vrátit, jestliže dodá vadné zboží.

Obchod nám tedy dnešním dnem (5.11.2018) stále dluží poslat první poštovné (135 kč) + reklamace nebyla vyřízaná v lhůtě 30ti dnů.


Požadované řešení

Z principu práva pro spotřebitele (vzhledem k tomu že podle stížností nejsem jediný) bych proto rád

1. Dostal zpět od obchodu první poštovné (135 kč), které mi obchod jakožto spotřebiteli odmítá zaplatit už 16.den po uplynulé lhůtě 30ti denní reklamace.

2. V případě, že společnost peníze ani přes výzvu nevrátí, chtěl bych řešit situaci předžalobní výzvou.

zároveň prosím o info ohledně dalšího postupu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému