Společnost


viagogo AG

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:78
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#28310Podezřelý prodej vstupenek, klamavá reklama, naúčtované další poplatky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2018, před 8 měsíci

Květa Hanusová

Znění stížnosti

Dobrý den,

jsme další kdo naletěl společnosti Viagogo s nákupem vstupenek 25.11.2018 v sobotu večer. Na čínský cirkus, 6 vstupenek, celkem za 8.500,-Kč. Stránky vypadají velice důvěryhodně, ovšem pod tlakem času klikáte a klikáte a pak zjistíte, že jste za lístky zaplatili více než byla původní cena. Přijde potvrzovací email,kde je částka v USD a ne v CZK /eurech/, neuvedli ani celé jméno. Což byly indicie, že není něco v pořádku. V potvrzení je, že vstupenky obdržíte cca 3 dny před vystoupením. Na internetu zjistíte, že reklamací a stížností i s falešnými lístky je mraky. Okamžitě jsem zablokovala kartu,2.den ráno šla do banky a žádala o zastavení transakce z důvodu podezření podvodu. Bohužel mi nebylo zatím vyhověno a že vše musí prošetřit. Dále, že se musí případně počkat, zda lístky obdržím a pokud zjistíme, že jsou falešné, znovu podat reklamaci + trestní oznámení, což znamená až cca 22.11.2019. Z reklamačního RB neoficiální zpráva: víme o této společnosti, reklamace jsme už řešili, ale i některé dobře dopadly. Dnes 28.11.2018 z mého účtu přesto z RB odešla celá částka. Kde jsou hranice? Mé konto, mé peníze a nemohu zastavit transakci? Nikdo nemůže zastavit tuto společnost přes jejich činy a přes počet podezřelých, klamavých a i prokázaných podvodných skutků? Pokud nebude řešeno, budeme nuceni učinit další právní kroky.


Produkt

Viagogo - klamavá reklama, vyšší ceny, poplatky navíc, zatím nedoručení vstupenek


Požadované řešení

Požadujeme vrácení peněz nebo dodání vstupenek s potvrzením pravosti vstupenek


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2018 15:35, před 8 měsíci

Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).

Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.

Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: 41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Spotřebiteli, který se cítí podveden, doporučujeme využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě naleznete na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2018 23:53, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.