Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:361
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

53%
47%
Toto skore je založeno na 134 stížnostech.

#29560Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2019, před 5 lety

Tomáš Balcar

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 28.7.2016 jsem v prodejně Jena nábytek zakoupil matraci. Dne 29.9.2017 jsem matraci reklamoval z důvodu neúměrného proležení. reklamace byla kladně vyřízena výměnou vadné matrace za nový kus, který jsem převzal 1.11.2017. Bohužel se u matrace nejdenalo o vadný kus, ale pravděpodobně o nevhodný materiál celé řady výrobku a závada (tedy neúměrné proležení) se u nově dodaného kusu projevila znovu. Matraci jsem tedy 7.1.2019 opět reklamoval. Prodejce však reklamaci zamítl s tím, že záruka skončila 28.7.2018 a evidentně počítá záruční lhůtu od nákupu původní matrace, místo od termínu převzetí nové matrace po výměně za nový kus. Já však nereklamuji původní matraci, kterou již ani nemám, protože mi byla vyměněna, ale nový kus, který jsem převzal 1.11.2017. Protože je v Občanském zákoníku, § 2165, odstavec 1, napsáno, že "Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.", měla by záruka platit na novou matraci, kterou jsem dostal výměnou 1.11.2017 a záruka by tudíž měla platit do 1.11.2019.

Tomáš Balcar


Produkt

Matrace Bona


Požadované řešení

Výměna vadného kusu za nový. Vzhledem k tomu, že se evidentně nejedná o vadu konkrétního kusu a je pravděpodobné, že se stejná vada vyskytne i u jiného kusu stejného zboží, by bylo na místě vrácení pořizovací částky. Vrácení peněz však není nárokové, protože se jedná teprve o druhou reklamaci zboží se stejnou vadou.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému