Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:1615
Z toho za letošní rok:130
Stále v řešení:150
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 420 stížnostech.

#30536Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2019, před 8 dny

Jana Machatá

Znění stížnosti

Dobrý den, stejně asi jako již více jiných osob, jsem si dne 5. 1. 2019 vytvořila účet na seznamce Singles 50 a požádala o jednoměsíční zkušební VIP premium. Dne 5. 1. 2019 jsem zároveň uhradila poplatek ve výši 149,- Kč ze své platební karty. V den výročí mé smlouvy, tj. 5. 2. 2019 mně byla neoprávněně stržena částka 2247,- Kč z této platební karty. Okamžitě jsem kontaktovala dne 6. 2. 219 společnost na uvedený email: zakaznickyservis@singles50. cz. Přišla mně však jen odpověď z automatu, že do pěti pracovních dnů budu kontaktována. Do dnešního dne se tak nestalo.
Dnešního dne, tj. 12. 2. 2019 jsem společnosti odeslala jako přílohu e-mailu vzorový tiskopis o odstoupení od smlouvy.

Prosím Vás tedy o pomoc.
Děkuji s pozdravem Jana Machatá


Produkt

jednoměsíční premium


Požadované řešení

Požaduji vrácení neoprávněně inkasované částky za neobjednané služby.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2019 08:14, před 8 dny

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku dle § 1829 občanského zákoníku lze pouze ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Reakce společnosti

Publikováno
17.2.2019 10:59, před 2 dny

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.