Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#30903Poprodejní reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2019, před rokem

Barbora Štillerová

Znění stížnosti

Dobrý den, rádi bychom si stěžovali na řešení poprodejních problémů společnosti Auto Esa. Vůz nám byl prodán (napsán na mého partnera), v plně pojizdném stavu bez známek problémů. Cca měsíc po koupi vozu byl zjištěn nízký stav motorového oleje, načež jsme vůz předali do servisu k výměně oleje. Šok přišel ve chvíli, kdy kvůli vyndání baterie z vozu byl resetován palubní počítač. Palubní počítač pro spuštění všech funkcí vyžadoval PIN autorádia, který ovšem nikde nebyl k nalezení. Tato informace by měla být součástí prodávaného vozu. Při kontaktování zakaznicke linkdy autobazaru nám bylo sděleno, abychom vyplnili reklamační formulář. Formulář jsme vyplnili, nicméně reklamace byla zamítnuta. Nezbylo nám nic jiného než jít do autorizovaného servisu a za zjištění PINu zaplatit ne úplně malý peníz. V současné chvíli řešíme další problém. Jedno z kol uchází a v servisu nám bylo řečeno, že k vozu chybí pojistný klíč na kola. Kontaktováním zákaznické linky nám bylo opět řečeno, že máme vyplnit reklamační formulář. Už nám dochází trpělivost. Kolo bez klíče nemůžeme ani vyjmout a ani dát auto na náhradní pneumatiku. Nemáme čas řešit to přes reklamační formuláře autobazaru, na které odpoví v průběhu několika dní, potřebujeme okamžité řešení situace, ale v bazaru se s námi nikdo o nápravě bavit bez formuláře nebude a beztak očekáváme negativní vyjádření. Dle našeho názoru se jasně jedná o skrytou závadu, neboť bez zmíněného klíče není v případě nouze prostě provoz vozu možný - ani autorizovaný FORD servis nám bez klíče nepomůže. Pneumatika je potřeba nafouknout každý den, jinak už se z místa nepohneme.


Produkt

Ford Mondeo Kombi, r. v. 2008, 2,0 TDCi, VIN: (viz referenční údaje)


Požadované řešení

Okamžitá náhrada klíče, případně náhrada újmy a uhrazení nákladů na nápravu situace.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 09:49, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Možné je využít také mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci (ČOI), blíže viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 11:23, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.