| Počet nahlášených stížností: | 450 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 2 |
72%
28%
Dobrý den, několikrát za týden navštěvuji uvedenou prodejnu, kde jsem spokojen s výběrem a kvalitou zboží. Absolutně neúnosná je však situace u pultového prodeje uzenin, kde obsluhuje max. jedna z příjemných žen, ostatní, přestože je zákazník na řadě, klidně i dvě či tři pracovnice se otočí zády ke kupujícím, začínají jako něco najednou nutně dělat, hovor o rodinných záležitostech, mezitím ze zákulisí další pracovnice s kafíčkem a stojíte a absolutní aregance. Dnes přijdu i k pokladně, chci platit 2.000,- za 142 Kč nákup a je mi řečeno, buď kartou a nebo menší!!! Argumentuji, že má v pokladně daný obnos peněz, že mě nebude nutit k typu zaplacení. Mlčí, čučí, prostě hnus jednání. Je to veliká škoda, pultový prodej většinou stav, jak jsem uvedl výše.
Děkuji za snad lepší řešení popsaného stavu. S pozdravem, M. Richtr
Vstřícnost k zákazníkům u pultového prodeje, ne, že je většina otočena zády a opravdu dělají, jako že dělají. Většinou obsluhuje pouze jedna z mnoha pracovnic.
Pokladní vzhledem k velikosti prodejny by neměla (pokud nejde o vyjímku) diskutovat, jak chce zákazník platit.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností. Pokud se spotřebitel setká s neprofesionálním chováním zaměstnanců společnosti, doporučujeme to řešit rovnou na místě, nejlépe s vedoucím provozovny. Zpětně často bývá obtížné zjistit a prokázat, jak se celá situace udála.
Problematiku plateb bankovkami a mincemi upravuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí. Konkrétně jeho § 5 odst. 1 stanoví pro každého povinnost přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout se vztahuje např. na platbu více než 50 mincemi v jedné platbě. Avšak zákonný podklad pro odmítnutí platby příliš velkou bankovkou neexistuje. Platební podmínky by mohl mít případně prodejce určitým způsobem regulován ve svých smluvních obchodních podmínkách.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.