| Počet nahlášených stížností: | 9 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
V roce 2017 jsem u společnosti reklamoval několik závad ohledně oken.
Některé závady se nám podařilo vyřešit, jiné nikoliv.
Momentálně se jedná o závadu nátěru oken. Při vytknutí této vady mi bylo odpovězeno následovně - zjištěno poškození lazury vlivem vlhkosti - reklamaci RT na místě zamítl; proměření vlhkosti možné v zimních měsících; na zamítnutí reklamace trváme. S tímto jsem nesouhlasil a vyřízení reklamace rozporoval - taktéž jsem chtěl znát důvod zamítnutí. Zažádal jsem o proměření vlhkosti technikem, jak mi bylo nabídnuto v reklamačním protokol -následně mi přišla tato odpověď - byl domluven termín výjezdu servisního technika na termín 16.2.2018. Technik přijede mezi 14:00 a 15:00.
28.2.2018 mi bylo zasláno následující - zasíláme Vám vyjádření k provedenému dlouhodobému měření vlhkosti ve Vašeho objektu. Z přiloženého grafu je zřejmé, že vlhkost ve Vašem objektu je dlouhodobě zvýšená, okolo 55 %. Doporučená vlhkost je mezi 30-40%. Z těchto důvodů reklamaci ukončujeme jako neoprávněnou.
K tomuto chci říct, že jsem se několikrát informoval na odborných pracovištích ohledně doporučené vlhosti v objektu a bylo mi sděleno, že společností udávaná vlhkost je nezdravá a rozhodně není doporučená a v takových prostorách není vhodné bydlet. Z grafu, který mě společnost naměřila bylo zřejmé, že teplota v domě byla - 7 stupňů celsia - tj. technik vozil měřák více než týden zřejmě ve svém voze a na základě tohoto mi společnost reklamaci zamítla. Když jsem se dotázal, jestli si opravdu myslí, že obýváme s naším ročním dítem dům v kterém je -7 stupňů celsia nebyli mi schopni odpovědět. (Graf z měření jsem schopen doložit).
Následně jsem si nechal též zpracovat znalecký posudek (soudní znalec v oboru dřevo zpracování - mohu doložit na požádání), ze srpna roku 2018 který hovořil v můj prospěch.
Společnost se vyjádřila následovně:
Dobrý den,
zasíláme Vám vyjádření k proběhlé schůzce ze dne 10. 7. 2018, mezi Vámi a přizvaným znalcem na straně jedné a ředitelem výrobního závodu ve Velkém Meziříčí na straně druhé, ve věci posouzení zamítnuté reklamace oken z důvodu zvýšené vlhkosti naší společností.
Z místního šetření vyplynulo, že ani ze strany přizvaného znalce, ani z naší strany nebylo rozporováno, že příčinou poškození lazury oken byly nevhodné klimatické podmínky na stavbě, tj. zvýšená vlhkost, což bylo také potvrzeno umístěním dlouhodobého měřáku vlhkosti na stavbě v zimních měsících. Bližší podmínky, týkající se požadované vlhkosti (50%), jsou uvedeny i v Reklamačním řádu naší společnosti, který je nedílnou součástí uzavřené smlouvy, viz. odkaz: http://www.windowholding.cz/soubory/448cz.pdf. Není tedy pravdou, že by naše společnost měla požadavek na povolenou vlhkost na stavbě v rozmezí 30 – 40 procent. (přitom tyto hodnoty mám zaslané společností v prvvním zamítavém e-mailu, od referentky, která se reklamaci zabývala) - zjevně si rozporují a lžou mi
Co se týče zmínky přizvaného znalce, že by problém mohl vzniknout zanedbáním technologického postupu při výrobě oken; toto důrazně odmítáme. Naše výrobky jsou vyráběny v souladu s platnými normami a není možné, aby pro výrobu našich oken byl použit materiál, který kvalitativně neodpovídá požadavkům na výrobu.
Je nám velice líto, ale s ohledem na výše uvedené skutečnosti jsme nuceni i nadále trvat na zamítnutí reklamace.
Když jsem ani přesto nesouhlasil společnost mi zaslala následující nabídku - Přestože byla Vaše reklamace zamítnuta, rozhodli jsme se, v zájmu zachování dobrého jména naší společnosti, nabídnout Vám provedení opravy naší firmou s tím, že jsme ochotni se na této akci podílet polovinou nákladů (odhadovaná cena opravy je 85 000 Kč v nákladových cenách).
Podotýkám, že nikdy nikdo ze společnosti k nám nedorazil, aby nacenil skutečnou výši škody a rozsah poškození - proto zůstávám s podivem, jak na částku přišli, když jsem si cenu opravy nechal nezávisle nacenit u jiných obchodních společností bylo mi sděleno, že opravu bude stát zhruba 40-50 tisíc korun - tj. polovinu částky, kterou bych měl hradit já - takže se domnívám, že jejich nabídka je podvodná.
V únoru 2018 jsem je znovu vyzval k plnění a společnost mou žádost znovu zamítla.
Vadná lazura oken - začala se odlupovat (vadný nátěr)
Žádám Vás o smírné řešení naší záležitosti ve věci reklamace zakázky B12475A. Chci Vás tímto informovat, že trvám na uznání reklamace. Na základě ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., je zřejmé, že nebyla splněna jakost zboží při převzetí. Podle výše zmíněného paragrafu odstavce 1 písm. b) se věc zřejmě nehodila k účelu, který pro její použití vy jako prodávající uvádíte nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Lazura oken nebyla kvalitní a nevydržela běžné užívání (tj. zasazení oken do rodinného domu) a začala se olupovat. Na základě odborných posudků je doporučená správná vlhkost v bytě je v zimě 45 až 60 % a v létě pak od 40 do 55 %. Chci Vás upozornit, že vlhkost v mém domě byla po celou dobu naprosto v pořádku v rozmezí stanoveném doporučením odborníků. Pokud dále trváte na tom, že doporučená vlhkost je mezi 30-40 žádám Vás tímto o doložení znaleckého posudku, který bude hovořit ve Váš prospěch.
Podle ustanovení § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník jsem já jako kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Reklamace byla mnou provedena včas.
Na základě § 2169 odst. 1 občanského zákoníku Vás tímto ještě jednou žádám o bezplatné odstranění vady.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jak již uvedl spotřebitel ve své stížnosti, nehodí-li se věc k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, je věc vadná a spotřebitel má možnost uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci).
Pro vyřešení celé věci bude rozhodné, zda má věc skutečně vady. Pokud byla reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, nese důkazní břemeno prodávající (prodávající by musel prokázat, že věc vadná nebyla). Po uplynutí 6 měsíců se důkazní břemeno otáčí a je na spotřebitelovi, aby prokázal vadnost věci.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby si uchoval pro případ soudního sporu všechny dokumenty, které prokazují, že věc je vadná a dále, že reklamaci u prodávajícího uplatnil.
Dobrý den, v příloze naleznete reakci společnosti Window Holding a.s.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel ve stížnost neuvedl informaci, že okna byla společností namontována již v srpnu 2014, takže první reklamace (červenec 2017) byla uplatněna přibližně po 35 měsících. V úvahu tedy připadá smluvní záruka poskytována dodavatelem oken, kde je možné podmínky upravit specificky, nebo práva ze skrytých vad, která je možné v případě smlouvy o opravě nebo úpravě stavby uplatňovat do 5 let od převzetí. Skrytá vada je taková vada, která není při převzetí zjevná, tj. je sice na věci při přivzetí, ale projeví se až později.
V každém případě je zjevné, že mezi stranami je spor o to, jakým způsobem došlo ke vzniku vad, což je zásadní i proto, zda se jedná o vady oken, takže o odpovědnost společnosti, nebo nikoliv. Rozhodující pro posouzení tedy je technické zhodnocení stavu věci, nikoliv právní. To z povahy věci prostřednictvím tohoto portálu a bez patřičných technických znalostí nedokážeme a ani by to nebylo zodpovědné.
Varianta s uhrazením opravy "půl na půl" se jeví v dané situaci jako rozumná. Další variantou by mohlo být vypracování dalšího nezávislého znaleckého posudku, který strany uhradí také v poměru 50/50 a jeho výsledkem se potom budou při posuzování věci řídit. Pokud je však jedna ze stran přesvědčena o tom, že druhá jedná v rozporu s právem, nezbývá, než se obrátit na soud, který jako jediný může o věci závazně rozhodnout.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Na okna byla poskytnuta smluvní záruka v délce 5 let.
Momentálně je zahájeno mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.
Případně se obrátíme na soud.
Vyjádření dTestu
Tuto stížnost uzavíráme, neboť dle informací, které nám poskytl spotřebitel, již bylo zahájeno mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.