Počet nahlášených stížností: | 135 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 3 |
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Prodávající: HECHT MOTORS s.r.o.,
Zakoupeno na provozovně: Brněnská 3913/31, 669 02 Znojmo
Vážení,
dne 19.12.2018 jsem v provozovně na ulici Brněnská 3913/31 ve Znojmě zakoupil elektrickou čtyřkolku HECHT 51060 a vozík HECHT 51565 k předmětné čtyřkolce. Po pár dnech se již projevily vady, které byly uplatněny dne 29.12.2018 pojistka během jízdy zhoří, přepínač směru nefunguje správně, na zadní nápravě je nějaký problém, brzdič dře o kolo a od toho poškozená pneumatika a i přes požadovanou výměnu či vrácení peněz byla čtyřkolka opravena a to- oprava elektroinstalace, seřízení uložení zadního brzdiče a výměna zadní levé pneumatiky poškozené od brzdiče.(Prodavači tvrdili, že výměna za novou čtyřkolku ani vrácení peněz není možné)
Po převzetí čtyřkolky dne 21.1.2019 se však projevila další závada a to, že čtyřkolka nejede a má pomalý rozjezd a tato reklamace byla uplatněna dne 5.2.2019. Přičemž jsem již požadoval vrácení kupní ceny. Údajně byla čtyřkolka v nenabitém stavu a je tedy zcela normální jev, že pomalý rozjezd a případné výpadky s tímto souvisí.
Toto odůvodnění jsem zcela odmítl, a požadoval vrácení peněz znovu. Po e-mailové komunikaci však prodejce trval na svém.
Dne 22.2.2019 jsem do servisu u prodejny ve Znojmě vzal znalce z důvodu vypracování znaleckého posudku. Ten po prohlídce naznal, že tam nějaká závada je a tudíž jsem na právoplatném odstoupení trval a tímto ve
smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a dle § 2161 odst. 2) a ve spojení s § 2106 odst. 1) písm. d) a téhož dne odeslal odstoupení od kupní smlouvy z důvodu vyvratitelné domněnky, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již
při převzetí a i s poukazem na první právem uplatňovanou reklamaci.
V rozsahu odstoupení od kupní smlouvy na čtyřkolku byl také vozík k této čtyřkolce, neboť byl pořizován jako přípojný vozík přímo určen k této čtyřkolce, a tudíž se stal zcela nepoužitelným, a byl dne 24.2.2019 vrácen na prodejnu.
Jsem z toho velmi rozčarován, neboť syn měl ze čtyřkolky neskutečnou radost a nyní jsou jeho tužby a radost z jízdy nezvratně poznamenány touto příhodou. Toto je již absolutně nenahraditelné a neuvědomuje-li si prodejce tyto dětské radosti a projevy štěstí nad sebe samými z úspěchů a nových
dovedností právě u dětí, pak já ano a zvláště, jedná-li se o mého syna. Přičemž to považuji za obrovské selhání, kdy si čtyřkolku ve své podstatě vůbec neužil, protože byla spíše v servisu.
Pro zopakování uvádím, že dne 19.12.2018 byla zakoupena, již 29.12.2018 byla reklamována, po vyzvednutí dne 21.1.2019 byla opět reklamována 5.2.2019 a dne 19.2.2019 jsem nesouhlasil s vyřízením a dne 22.2.2019 odeslána datová zpráva s odstoupením od kupní smlouvy dle zákona.
Bohužel dodnes nemám žádnou písemnou odpověď a čekání bylo až moc.
Budu doufat, že toto zveřejnění již povede k ukončení této záležitosti a nebude nutné se soudit, přičemž dětská radost není nijak nahraditelná, děkuji.
S pozdravem
Bc.Roman Jobek
elektrická čtyřkolka HECHT 51060
Požaduji vrácení peněz dle kupní smlouvy a náhradu nákladů uplatňované reklamace i odstoupení od kupní smlouvy. Vše má prodejce k dispozici.
|
Tweet |