Společnost


DOBROVSKÝ s.r.o.
knihy

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#31741Neuznaná reklamace bez účtenky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.03.2019, před 3 lety

Kateřina Boušková

Znění stížnosti

V únoru jsem si v kamenné prodejně KNIHY DOBROVSKÝ, která se nachází v Liberci v obchodním centru NISA, objednala u zaměstnance prodejny knihu Moderní cukrové květy za 349,- zaměstnanci jsem do objednávky poskytla své celé jméno a telefonní číslo. Asi po týdnu mi prodejna DOBROVSKÝ odeslala sms zprávu, že kniha kterou jsem si objednala je na prodejně připravena k vyzvednutí. Dne 14.2.2019 jsem si v odpoledních hodinách jela s celou rodinou knihu vyzvednout, dcera si vybrala ještě jednu knihu. Knihy jsem na prodejně zaplatila v hotovosti a účtenku jsem si nebrala protože jsem doposud žádnou knihu nereklamovala. Po měsíci jsem doma zjistila že kniha má poškozené dva listy,jedná se o poškození které vzniklo při výrobě a tisku knihy ( list má nesprávný rozměr a přebytek listu je zohýbaný, také je špatně natištěný, tisk obsahuje barevná kolečka která měla být oříznuta ) a touto vadou došlo k poškození i následujícího listu knihy. A jelikož se jedná o knihu s pracovními postupy, kterou budu používat opakovaně, rozhodla jsem se knihu u prodejce reklamovat. Na stránkách české obchodní inspekce jsem se dočetla že mohu výrobek reklamovat i pokud nemám účtenku ani výpis z banky protože kniha byla placena v hotovosti. Zašla jsem tedy na prodejnu kde jsem knihu zakoupila s tím že bych knihu ráda reklamovala a protože na prodejně byl ještě jeden výtisk této knihy a to bez vad, poprosila jsem prodejce zda by nebylo možné knihu kterou jsem u nich zakoupila vyměnit za nepoškozenou. Prodavačka mi sdělila že bez účtenky to není možné i přes to že znám datum a předběžnou hodinu koupě knihy a mají mé telefonní číslo a jméno v objednávacím listě u knihy a mám svědky kteří mi dosvědčí že jsem v prodejně knihu opravdu zakoupila. Nechala jsem si zavolat i vedoucí která mi sdělila, že je to tvrzení proti tvrzení. Dokonce mi byl předán po telefonu vedoucí z reklamačního oddělení KNIHY DOBROVSKÝ který mi také sdělil že nemám právo knihu reklamovat a že jsem si knihu měla zkontrolovat.


Produkt

jedná se o knihu MODERNÍ CUKROVÉ KVĚTY ( od Jacqueline Butlerové, vydané MLADOU FRONTOU ) v hodnotě 349,-


Požadované řešení

Jelikož mi v prodejně KNIHY DOBROVSKÝ byla prodána poškozená kniha, ráda bych aby prodejna chybu napravila a poškozenou knihu mi vyměnila za nepoškozenou knihu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2019 15:40, před 3 lety

Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc zakoupil. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost účtenkou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě kartou u daného prodejce, svědeckou výpověď, obal výrobku nebo v tomto případě také SMS zpráva, kterou spotřebitelka obdržela a potvrzuje její objednávku).

Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2019 09:16, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
16.5.2019 16:01, před 3 lety

Dobrý den, paní Boušková,

děkuji Vám za zprávu a možnost situaci vyřešit k Vaší spokojenosti. Samozřejmě Vám měla být reklamace na knihu uznána. Pokud se jedná o evidentní výrobní poškození máte na výměnu knihy samozřejmě nárok. Situaci jsem již vyřešila přímo s prodejnou a předala k řešení také manažerovi prodejny, který zajistí, aby se podobná situace neopakovala. Prosím Vás tedy, aby jste se na prodejnu ještě jednou zastavila a knihu na prodejně vyměnila. Prosím nechejte si zavolat přímo paní vedoucí prodejny, která je o situaci informovaná a vše s Vámi vyřeší. Také bych Vám ráda zaslala malý omluvný dárek. Mohla bych Vás poprosit o zaslání emailu na poradime@knihydobrovsky.cz s Vaší adresu, kam můžeme dárek odeslat?

Ještě jednou se velmi omlouvám za komplikace a děkuji za pochopení.

S pozdravem

Markéta Müllerová
Knihy Dobrovský

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.5.2019 14:54, před 3 lety


Kateřina Boušková

Ráda bych touto cestou poděkovala dTestu, za pomoc při vyřízení úspěšné reklamace s knihkupectvím Dobrovský, kde mi díky vstřícnému jednání paní Müllerové kniha byla vyměněna. Z mé strany velká spokojenost, děkuji.
Kateřina Boušková

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2019 15:18, před 3 lety

Vzhledem k výše uvedeným vyjádřením stížnost uzavíráme a děkujeme oběma stranám za jejich přístup k věci.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.5.2019 15:18, před 3 lety


Kateřina Boušková

Hodnocení: