Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V prodejně Sokolov (AAA) jsme s manželem dne zakoupili ojetý vůz VW Touran 2.0 TDI, r.v. 2004, s platnou STK do 16.07.2020. Celkem jsme uhradili v hotovosti 92 042 Kč. Vzhledem k tomu, že nám asi po týdnu začala svítit kontrolka chladící kapaliny, tuto jsme doplnili a zase bylo vše v pořádku. Auto prošlo bez problémů evidenční kontrolou a bylo přihlášeno na manžela. Moc se na něm nejezdilo, sice podle manžela déle startovalo, ale jinak nebyly na něm žádné viditelné vady. Jak se s ním začalo více jezdit, opět se ozvala stejná kontrolka, takže opět byla doplněna chladící kapalina (asi 100 ml). To už jsme zajeli k prodejci a ptaly se na možnost reklamace. Tam nám bylo sděleno, že vzhledem ke stáří vozu to může být i těsnění pod hlavou a na to se reklamace nevztahuje. Reklamaci lze uplatnit pouze při skryté vadě - poškozené hlavy. Jelikož jsme oba v důchodu, po zakoupení vozu jsme museli nějaké prostředky na předpokládanou výměnu těsnění nejprve našetřit. Po novém roce jsme se už dostali do situace, že chladící kapalina mizela více a dolévali jsme ji už častěji. Proto jsme začátkem února vyhledali servis a nechali motor rozebrat. Po zjištění, že se nejedná o těsnění pod hlavou, byly hlava motoru odeslána na diagnostiku, kde potvrdili, že je na ní vada, která se nedá opravit. Auto je prozatím rozebrané a oprava byla odhadnuta na 40 000 Kč. Dne 21.03.2019 jsme podali reklamaci, která nám byla prodejcem zamítnuta (doručeno dne 11.04.2019) s vyjádřením, že jsme byli se stavem vozu seznámeni a reklamovaná vada není vadou, za kterou prodávající odpovídá s odkazem na předávací protokol, kde byl kupující na nevyhovující technický stav automobilu upozorněn. Bohužel, musím konstatovat, že nic z toho, co v protokolu je napsáno, nám řečeno prodejcem nebylo, ale skutečně manžel podepsal protokol 06.09.2018 kde je psáno, že je automobil ojetý, ve špatném technickém stavu téměř nevyhovujícím (STK do 16.07.2020, tj. 5 týdnů od protokolu STK, kde je vše v pořádku). Dále je v protokolu uvedeno, že nesoulad stavu ujetých km znamená že opotřebení je nadměrné oproti tomuto údaji a proto byla přiměřeně snížena kupní cena. Údaje o stavu tachometru opět neodpovídají certifikátu, který byl k vozu přiložen, kde je pouze garance, že nebylo s tachometrem manipulováno a ke stavu není v databázi dostatek záznamů. Nerozumím tomuto jednání, kdy je při koupi deklarováno certifikátem a protokolem STK, jak je auto jenom opotřebené stářím ale do protokolu jsou pak dopsány věci, o kterých vůbec nebyla zmínka. Můžete nám, prosím, pomoci, jak se bránit proti takovému jednání. Když by nám sdělili, že je stav vozu téměř nevyhovující již 5 týdnů po STK, určitě by jsme za něj nedávali své úspory z důchodu. Navíc jsme přesvědčeni, že prasklá hlava není běžné opotřebení stářím. Moc děkuji za pomoc.
Géjza Danyi a Alena Danyiová
ev.č. protokolu o reklamaci 453300 ze dne 21.03.2019, VW Touran, datum koupě 06.09.2018, Sokolov
Proplacení opravy motoru, nebo vrácení kupní ceny.
|
Tweet |