Společnost


ŠKODA AUTO a.s.

Počet nahlášených stížností:59
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#34116Konstrukční závada uložení stablizátoru škoda Fabia I

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2019, před 5 lety

Arnošt Jurčovský

Znění stížnosti

Dobrý den.Obracím se na Vás s problémem, který se týká uložení stabilizátoru u vozu Fabia 1 (jsem dosud jediným majitelem vozu od od jeho koupě v roce 2001 s nájezdem do dnešního dne 55tis.km), po celou dobu garážovaný.Jde o model 1.4MPi 50KW.Cca před 3 tis.km došlo k prasknutí a následnému vysunutí umělohmotných pouzder stabilizátoru přední nápravy a k axiálnímu posunu.Dle informací autorizovaného servisu nelze záležitost řešit jinak než jeho výměnou za nový inovovaný díl používaný na vozech vyrobených v druhé polovině roku 2001.Inovace spočívá v návarcích zarážek, které zajišťují konstantní axiální polohu stabilizátoru.Částka rekonstrukce této části se pohybuje v autorizovaném servisu dle kalkulace: stabilizátor úplný 3500Kč,práce 2000Kč, geo 1200, celkem tedy 6700Kč.Pokud by se využilo služeb běžného servisu a druhovýroby: stabilizátor 1200Kč,práce 1000Kč,geo 800-1000Kč, celkem tedy 3000-3200Kč.U tak letitého vozu, byť s minimem najetých km jsem upřednostnil opravu a neautoriz.servisu.
Zajímal by mně Váš názor na věc, jak se automobilka staví ke svému pochybení, kterého si musela být prokazatelně vědoma(tento stav trval od počátku výroby tohoto typu) a proč nebyla na tento problém svolávací akce, neboť jde jednoznačně o konstrukční vadu u dílu, jehož funkce je dlohodobě prověřena i u ostatních výrobců a systém uložení praktikovaném u této serie škodovek je nepochopitelný. Alarmující je i skutečnost, že v době záruky nepadl od techniků servisů ani náznak upozornění, že by mohlo dojít k selhání takto provedeného uložení.Dnes budete argumentovat,že jde již o historickou záležitost, ale o dost závažnější závady se projevují i u vozů produkovaných v nedávné době(motory 2,5TDi vačky,2.0TDi vod.čerpada, 1.9TDi s DPF, proslulý 1.2 HTP a takto lze pokračovat).Závěrem ještě poznámku, do nedávna jsem byl patriotem škodovky a problémy s vozy škoda jsem se snažil omlouvat s tím, že i u ostatních značek se objevují závady.Všechny mé vozy snad s vyjímkou jednoho, byly škodovky, u své fábie jsem byl nucen vyměnit ložiska kol(40tis.km),těsnění pod hlavou i přes příkladnou péči 1x ročně výměna G12 při 30tis.km -opět montovaný vadný díl výrobcem,žárovky H7 měněny 12x,orig.výfuk měněn ve 30 tis.km,alternátor ložiska 35 tis.km,nadměrná vůle v diferenciálu od 20 tis.km,při běhu naprázdno kolísání otáček (servis "to je normální"),klepání ze spojkové stříně od 20tis.km, je normální, aby auto v hodnotě(v době zakoupení) 320 tis.Kč by mělo vykazovat podobné závady?Dnes se rozhoduji koupit nový vůz, ale s určitostí vím, že po zkušenostech s fábií (a to nelze hovořit o nepovedeném kusu, neboť znám více škodovkářů a jejich zkušenostmi),že Škody auto to 100% výrobek nebude.


Produkt

TMBJB16Y513258323/SEAMEXO1FM5


Požadované řešení

Finanční kompenzace minimálně za nový díl(dle faktury)+práce servisu,vyjádření a uvedení důvodu konstrukční chyby a postoj výrobce k tomuto problému včetně zdůvodnění, z jakého důvodu nebyla závada odstraňována v rámci servisních prohlídek.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému