Společnost


AUTO DISKONT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#35031Neuznaná reklamace na nepojízdný vůz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2019, před 3 měsíci

Jiří Šabacký

Znění stížnosti

dne 12.5.19 jsem v AAA auto Praha zakoupil vúz Ford Mondeo,r.v.08.Auto jezdilo 2měsíce najelo 3830km.Dne 26.7.19 auto zaškubalo a dále už nejelo.Závada na spojce,která je potřeba celá vyměnit za 28 873,-Kč.Auto jsem zakopil za 93 998,-Kč což je pro mne strašně moc peněz a dlohou dobu ho budu splácet. V předávácím protokolu je o spojce uvedeno: hlučná,nadměrné opotřebení setrvačníku.Vím,že auto je ojeté,ale že za cenu bezmála sto tisíc vydrží jen dva měsíce to jsem opravdu nečekal.Na opravu nemám, už měsíc stojí a pravděpodobně ještě hodně dlouho stát bude,jelikož mou reklamaci podanou 13.8.2019 autobazar odmítl. Vyhodil jsem sto tisíc oknem?


Produkt

Ford Mondeo 1.8 TDCI,datum první registrace 17.6-2008,RZ: 6c74160 ,VIN:WFOGXXGBBG8A65856


Požadované řešení

Uhrazení opravy


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2019 19:14, před 3 měsíci

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
16.9.2019 12:30, před 2 měsíci

Vážený pane Šabacký,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu (konkrétně s opotřebením spojky) srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont


Jiří Šabacký

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.9.2019 22:06, před 2 měsíci

Vážená paní Míková,Auto Diskont
Auto stálo bezmála 100 000,-Kč,je 11 let staré,má najeto přes 200 000km,má promáčklí blatník.Tak nějak nevidím tu slevu za spojku.Pokud jste mi prodali za 100 000,-Kč vrak,tak vám to nedělá moc velkou reklamu
Já si prostě nemyslím,že je v pořádku si koupit jakoukoli věc za sto tisíc,aby sloužila jen dva měsíce.V autobazaru při koupi auta jsem byl ujišťován,že tyto auta jsou "držáci" a že mi auto bude sloužit ještě řadu let.Nic jiného jsem ke stavu auta neslyšel a o tom,že je spojka těsně před smrtí jsem určitě informován nebyl,pak bych auto nekoupil.
Auto stojí již 3 měsíce v servisu.To jsem teda udělal hroznou hloupost, že jsem šel koupit auto do AAA i když mě všichni známí varovali,že kupovat auto od AAA je bláznovství a teď jim dávám za pravdu.Toto se může stát každému a u autobazaru nemá dovolání.
Nyní zvažuji další právní kroky.

Reakce společnosti

Publikováno
7.10.2019 15:11, před měsícem

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Na nadměrné opotřebení spojky jste byl v předávacím protokolu výslovně upozorněn. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2019 12:06, před 16 dny

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Jiří Šabacký

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.11.2019 19:56, před 16 dny

Hodnocení:

Komentář: Auto jsem na vlastní náklady opravil.Se společností AAA auto již nechci mít nic společného a všem známím a příbuzným,rozmlouvám koupi vozu od této společnosti.
Děkuji Vám za zveřejnění stížnosti a rady, jak postupovat.
S pozdravem Jiří Šabacký