Společnost


YOU.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#35829Nevrácené peníze za vrácené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2019, před 18 dny

Martina Studená

Znění stížnosti

Dne 29. 4. 2019 jsem objednala v eshopu zboží, které jsem platila kartou, resp. důležité je, že platební údaje byly díky výběru tohoto způsobu platby přímo vygenerovány systémem a pro zaplacení bylo potřeba zadat jen údaje z karty a zaslaný kód.
Zboží v pořádku došlo, ale bez faktury a ani na email mi faktura nepřišla. Protože zboží velikostně nesedělo a mělo vadu, odeslala jsem jej na vrácení. O tom jsem předem informovala prodejce, který mi zaslal formulář na vrácení a adresu, kam mám zboží zaslat.
Zboží jsem poslala dne 28. 6. 2019 na uvedenou adresu doporučeně, tudíž vím, že 1. 7. 2019 bylo prodejcem převzato. Čekala jsem tedy na vrácení peněz popř. nějaké vyhodnocení, že na vrácení nemám nárok. Zbytečně.
Dne 29. 7. 2019 jsem proto znovu psala další email prodejci a dožadovala se vrácení peněz za vrácené zboží. Prodejce ačkoli na moje emaily reagoval, vyžadoval po mě neustále číslo objednávky (totožné s variabilním symbolem), aby mohl zboží dohledat. Zde nastal problém, protože můj variabilní symbol, který mi vygeneroval systém, nezačínal čísly 4181, kterými běžně jejich objednávky začínají a protože nemám fakturu ani potvrzovací email, nemám jiné číslo, které bych jim mohla poskytnout.
Na základě toho mi doposud prodejce neposlat zpět peníze ani zboží.

Tyto praktiky jsou rozhodně nekalé a ačkoli zboží nestálo tolik peněz, ráda bych proti tomu nějak zakročila a domohla se vypořádání. Nejde přece, aby si prodejce nechal vrácené zboží, které dál nabízel k prodeji a peníze za to stejné zboží!! A ať mi nikdo netvrdí, že objednávka nelze dohledat i jiným zbůsobem.


Produkt

Květované šaty (kód 32818270631/BIL4)


Požadované řešení

Prodejce má v tuto chvíli peníze za zboží i zboží. Protože mě nikdo neinformoval, že nemám nárok na vrácení zboží, žádám vrácení peněz. Pokud je to pro prodejce takový problém, kdy ho 399 Kč přivede na mizinu, nechám si klidně zaslat zboží zpět. Rozhodně však nemůže mít oboje, to nemůžou myslet vážně.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.10.2019 08:46, před 18 dny

Prodávající je ze zákona povinen vydat doklad o zakoupení výrobku, pokud o to spotřebitelka požádá. Nevystaví-li prodávající na požádání spotřebitelce doklad o zakoupení výrobku se všemi náležitostmi dle zákona, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce. Každý spotřebitel je oprávněn v případě podezření na porušování zákona o ochraně spotřebitele podat podnět k provedení kontroly.

Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2019 21:14, před 17 dny

Dobrý den, paní Studená,

Děkujeme za zprávu. Celou záležitost jsme prověřili a moc se omlouváme za vzniklou nepříjemnou situaci.
Váš nárok uznáváme v plném rozsahu a peníze za objednávku jsme Vám vrátili zpět na účet.
V příloze posíláme potvrzení z platební brány o vrácení celé částky zpět.

Přejeme hezký den.


Martina Studená

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.10.2019 09:52, před 12 dny

Hodnocení:

Komentář: Společnost You.cz s.r.o., resp. FashionFashion, po zkontaktování dTestem, který uvedl možnosti postihu, uznala své pochybení a peníze obratem vrátila.
Obrátit se na dTest opravdu doporučuji, bez nich bych se sama vrácení peněz nedopomohla a ČOI pro mě byla poslední volba, ke které jsem naštěstí nemusela přistoupit.
Ačkoli se nejednalo o vysokou částku, z principu jsem jednání společnosti nemohla nechat jen tak.
dTestu velice děkuji a společnost YOU.cz a.r.o. nemohu jinak než nedoporučit. Už od nich nenakoupím.