| Počet nahlášených stížností: | 27 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Situace je taková, že jsem si dne 22. 7. 2013 koupila Iphone 5 přes online obchod Apple store.
Telefon se mi začal sám vypínat, a proto jsem se v rámci záruční doby rozhodla telefon dne 6.6. 2014 reklamovat u Českého Servisu, který provádí záruční a pozáruční servis všech produktů značky Apple.
V Českém Servisu provedli diagnostiku telefonu a reklamaci uznali s tím, že mi telefon vymění za nový. Vystavili Protokol o opravě zařízení zn. Apple číslo: 2280231, zaplatila jsem zálohu 10 000,- Kč a svůj telefon si ponechala nadále k užívání.
9.6. 2014 jsem obdržela email od pana Lukáše Lazny z Českého Servisu, že můj nový telefon dorazil na prodejnu a je připraven k vyzvednutí.
12. 6. jsem si přijela do Českého Servisu telefon vyzvednout. Výměnou za můj starý telefon jsem obdržela telefon nový. Mezi tím, co jsem si v servisu ještě nabíjela baterii, se ozval technik, že zjistili, že v mém starém telefonu je kapalina a tím pádem se reklamace musí okamžitě stornovat.
Zpráva technika: Zákazník donesl telefon zasažený kapalinou. Nebylo tedy možné realizovat záruční opravu, s pozáruční cenou opravy zákazník nesouhlasí. Oprava nebyla realizována, zařízení vráceno v původním stavu.
Řešení je takové, že musím zaplatit 7000,-Kč za nový telefon, neboť pokud je telefon zasažen tekutinou, nelze reklamaci uplatňovat. S vyjádřením jsem nesouhlasila, protože mi jednou reklamace byla uznaná a byl přislíben nový telefon. Protokol o opravě jsem nepodepsala. Technik se omlouval, že závadu měli zjistit při první diagnostice telefonu a že to byla jejich chyba.
V Českém Servisu pan Kubišta (vedoucí recepce) doporučil, ať se obrátím na zákaznickou linku Applu.
Od pana Kubišty z Českého Servisu jsem tentýž den obdržela tento email: "ještě mě napadlo Vám poradit následující: pokud to budete řešit s Applem, v žádném případě si nenechávejte vyměnit tlačítko telefonu ani telefon sami neotvírejte. Jednalo by se pak o neautorizovaný zásah do zařízení. Zařízení po dobu řízení s Applem zachovejte ve stávajícím stavu."
Téhož dne 12. 6. jsem volala na linku podpory Apple, hovořila s panem Tomáškem, který uznal, že lidé z Českého Servisu jednali neprofesionálně a že mu mám zaslat veškeré dokumenty plus, zda mohu zajít do jiného autorizovaného servisu a provést zde další diagnostiku telefonu, zda byl či nebyl telefon zasažen tekutinou.
Veškeré dokumenty a maily z Českého Servisu jsem poslala panu Tomáškovi do společnosti Apple, od něhož mi přišel tento email:
"Dobrý den,
děkuji za zaslání obou reportů z Českého servisu.
Obdržel jsem také dokumentaci zaslanou Českým servisem a na základě této dokumentace bych poprosil o provedení diagnostiky pro zjištění poškození kapalinou.
Pokud by poškození kapalinou nezjistili, můžete si nechat opravit Váš iPhone u nich. Report z tohoto servisu mi prosím určitě pošlete a požádejte je ať udělají i fotografie. Na základě tohoto reportu budu moci kontaktovat oddělení Customer relations a podle zjištěného poškození budeme tento incident řešit dále."
Na základě emailu od pana Kubišty z Českého Servisu, kde doporučuje žádnou následující diagnostiku neprovádět, jsem proto již další diagnostiku telefonu neabsolovala a to jsem také oznámila následující den při telefonátu s panem Tomáškem.
Pan Tomášek řekl, že bez další diagnostiky telefonu nemůže postupovat při dalším řešení reklamace, požádala jsem ho o písemné vyjádření, což zamítl, s tím, že se písemně vyjadřovat nebude. Proto se na Vás obracím s prosbou, jak mám nadále postupovat.
Děkuji,
Halfarová Eva
MD662CS/A iPhone 5 Black 64GB GSM-CZE
Požadované řešení je dle mého vyměnit zboží, jak Český Servis přislíbil, či obdržet výraznou slevu. Při mém dlouhodobém pobytu v USA jsem patřila mezi stálé a velmi spokojené zákazníky společnosti Apple a jsem velmi znepokojená se zákaznickým servisem Českého Servisu a absolutní ignorace neřešení problému ze zastoupení firmy Apple na českém trhu.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Obecný postup při zamítnutí reklamace, s jejíž výsledkem spotřebitel nesouhlasí je prokázání existence vady. Tento důkaz se nejčastěji provádí nezávislým znaleckým posudkem. V tomto případě ale má prodávající zájem na znovu posouzení vady. Bude-li do mobilního telefonu zasahovat prodávající, nemůže v tomto důsledku spotřebitel přijít o záruku. Má-li spotřebitel pochybnosti, doporučujeme, aby si před odesláním zboží provedl důkladnou fotodokumentaci mobilního telefonu.
Vyjádření dTestu
Společnost Apple Czech s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. Spotřebitel by měl v soudním řízení prokázat, že vada byla na výrobku přítomná v době uplatnění reklamace.