Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:521
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

49%
51%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#38818Neopravená pračka v rámci reklamace v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2020, před 4 lety

Roman Šach

Znění stížnosti

U společnosti Mall.cz jsem si zakoupil dne 18.10.2018 pračku Whirpool FSCR 10415 (s.n. 411735003841). Ta se v záruční době porouchala (u jednoho programu pračky se mi po skončení programu neotevřou dveře, zůstávají zablokované). Kontaktoval jsem firmu Mall.cz a žádal je v rámci reklamace o opravu pračky. Firma Mall.cz mi pro "rychlejší a efektivnější" vyřízení reklamace doporučila, abych přímo kontaktoval firmu Whirpool. To jsem okamžitě učinil a dne 4.11.2019 přijala firma Whirpool mojí reklamaci a na tuto vytvořila servisní zakázku (z.č. 2010297477). Dne 18.11.2019 ke mě přijel opravář vyslaný firmou http://www.perfektservis.cz/, aby si prohlédl závadu na pračce a aby se pokusil pračku opravit. Pan opravář řekl, že první co udělá bude to, že přehraje software pračky. Po přehrání software pračky mi sdělil, že musím spustit program u kterého dochází k blokování dveří, ale protože program trvá hodinu a on na místě nechtěl hodinu čekat, tak mi řekl, že mu mám pak zavolat, abych mu sdělil, jestli přeprogramování software pračky pomohlo nebo ne. Když jsem mu po hodině zavolal, tak jsem mu sdělil, že pouhopouhé přehrání software nepomohlo a dveře od pračky jsou pořád zablokované a že trvám logicky na lepší opravě pračky. Podotýkám, že jsem mu při jeho odjezdu nic nepodepisoval (např. předávací protokol o opravě atp.), protože jsem nemohl tušit (stejně jako on), zda bude pračka opravena nebo ne. On mi do telefonu sdělil, že, když nepomohlo přehrání software pračky, tak bude muset do pračky objednat celou novou řídící jednotku a že toto objednání bude trvat 14 dní. Slíbil mi, že se mi sám ozve, hned jak součástku bude mít. Když se po uplynutí 14-ti dnů neozval, tak jsem ho dne 12.12.2019 telefonicky kontaktoval sám. Sdělil mi, že zřejmě už má součástku doma a opět přislíbil, že se mi dne 16.12.2019 sám od sebe ozve, abychom spolu konečně dohodli termín montáže součástky. Bohužel se ani toho slibovaného dne 16.12.2019 neozval, neozval se ani později a tak jsem o celé záležitosti dne 19.12.2019 kontaktoval servis Whirpool se žádostí, aby mi sdělili proč technik v zákonné lhůtě na opravu nepřijel a jak to vypadá dále s mojí reklamací pračky, která nebyla dokončena. Obratem jsem obdržel vyjádření, že moje reklamace byla ukončena a to dne 18.11.2019 (tedy v den kdy byl u mě technik vyslaný společností PerfektServis), protože tento prý sdělil přes nějakou aplikaci, že pračku opravil. Když jsem jim následně celou situaci vysvětlil, řekl jsem jim, že fakticky vůbec k žádné opravě pračky nedošlo atp., tak jsem logicky žádal, aby mi tedy doložili např. mnou podepsaný protokol o opravě pračky. Na toto mi odepsali, že se mi omlouvají, že toto netušili (brali v podtaz pouze hlášení jejich technika, přes nějakou jejich vnitřní aplikaci) a slíbili mi, že se určitě technik ke mně dostaví a pračku mi co možná nejdříve opraví. Další dny uběhly a technik se už vůbec neozval. Proto jsem firmě MALL.CZ napsal, že z důvodu nedodržení lhůty ze strany servisu k opravě pračky (více jak 30 dnů), žádám o odstoupení od smlouvy a o vrácení peněz. Firma MALL.CZ mi odepsala, že s takovým řešením souhlasí, napsali mi, že na to mám ze zákona skutečně právo, ale dále mě upozornili na to, že mi pračku mohou tímto způsobem vyreklamovat pouze pokud jim dodám vyjádření od firmy Whirpool, nebo od firmy PerfektServis, proč nebyla technikem pračka opravena v zákonné lhůtě a proč byla reklamace uzavřena, aniž by k nějaké opravě skutečně došlo. Dle vyjádření firmy (Whirpool a PerfektServis) byla ukončena i když o tomto neexistuje žádný, řádný předávací protokol. A tady nastal prozatím můj největší problém a to ten, že firma Whirpool a firma Perfektservis mi uvedené vyjádření přes několik výzev a urgencí odmítají poslat. Už ani nedokážu spočítat, kolik žádostí jsem jim napsal. Firma MALL.CZ má problém reklamaci dokončit a vrátit mi peníze za neopravené zboží, dokud vyjádření od servisu nebo od firmy Whirpool neobdrží. Společnost Whirpool mi dne 13.1.2020 v komunikaci přes messenger na jejich oficiálních facebookových stránkách odepsala, že se mi omlouvají, že došlo k pochybení ze strany servisního technika, ale oficiálně mi toto napsat odmítají (formou jakou vyžaduje MALL.CZ) a firmu MALL.CZ bohužel nějaké vyjádření přes messenger nezajímá, pouze na základě tohoto vyjádření, prý nemohou reklamaci dokončit. Dostal jsem se do začarovaného kruhu a opravdu už nevím co mám udělat, abych se domohl svého práva. Práva odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za nedodržení lhůty servisní opravy. Každý den píšu žádosti jak na firmu PerfektServis, tak na společnost Whirpool, ale tyto společnosti si mě přehazují jako horký brambor. Nemohu za to, že nebyl technik (bez jakékoliv jiné dohody atp.) od doby nahlášení reklamace 4.11.2019 (a od doby jeho fyzické návštěvy u nás dne 18.11.2019) schopný pračku opravit a totálně se na opravu vykašlal. Nemohu za to, že se ani on, ani nikdo jiný z firmy již dále neozval a pračku neopravil. Pak mi ještě firma whirpool napsala (bohužel opět jen přes messenger), že technik čerpal dovolenou a náročné školení, ale to mě přeci jako spotřebitele vůbec nemusí zajímat. Firma má v tom případě snad povinnost zajistit jiného opraváře a nebo se alespoň domluvit na jiném postupu. Ale to nikdo z firmy neučinil.


Produkt

Whirpool FSCR 10415 (s.n. 411735003841) - servisní, reklamační zakázka (z.č. 2010297477)


Požadované řešení

Žádám firmu PerfektServis (nebo Whirpool) o vydání protokolu o neprovedené servisní opravě v zákonné lhůtě (více jak!!!) 30-ti dnů, abych tento protokol mohl už konečně předat firmě MALL.CZ, aby tato mohla dokončit mojí reklamaci na kterou mi uvedla, že mám zákonné právo.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému