| Počet nahlášených stížností: | 2801 |
| Z toho za letošní rok: | 9 |
| Stále v řešení: | 4 |
71%
29%
Dobrý den,
pravděpodobně už s touhle společností máte zkušenosti, co jsem četla recenze, proto se na Vás obracím i já.
Dne 21.12.2019 jsem se zaregistrovala k seznamce Singles50 a na zkoušku zaplatila 156 Kč za měsíc.
Dnes po měsíci mi společností byla zablokovaná z mého účtu částka 2247,- a vlastně ani nevím na jak dlouho a proč si tuhle částku strhli aniž by mi dali vůbec vybrat zda chci pokračovat, nebo mne kontaktovali, že prodloužení registrace bude za tuto částku.
Chci vypovědět smlouvu a potřebuji poradit jak pokračovat. Na email jsem zaslala dotaz o výpověďi a čekám. Mají ve svých podmínkách uvedený kontakt pouze na fax 00420227203713 a adresu do Luxembourgu. Obé možnosti vypovědět a zrušit registraci jsou vlastně nemožné, protože musíte čekat na potvrzení, že Vám žádost nezamítli.
Děkuji Vám za pomoc a za informace Ivana Hudečková
singles50
Zrušení registrace, výpověď a vrácení stržené částky zpět na účet
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
I přesto, že dle našeho názoru smluvní vztah v tomto případě zaniká uplynutím doby, na kterou byl sjednán, přikládáme návod jak postupovat při vypovězení smlouvy a spotřebiteli doporučujeme z preventivních důvodů taktéž smlouvu vypovědět. Řádná výpověď vypadá následovně. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Z důvodu předběžné opatrnosti spotřebiteli doporučujeme také oslovit jeho banku s případnou žádostí o zablokování karty.
Zároveň doporučujeme spotřebiteli uschování či uložení veškerých materiálů, kterými lze prokázat, že platně ukončil, anebo se přinejmenším snažil platně ukončit, daný smluvní vztah.
Vyjádření dTestu
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.