Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#39956Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2020, před 6 měsíci

Jiří Mikeš

Znění stížnosti

Dne 9.11.2019 jsem zakoupil ojetý automobil BMW řady 1. r.v. 2008. Přibližně po měsíci se začaly objevovat problémy s chodem motoru. Auto jsem nechal zkontrolovat v autorizovaném servisu, kde mi bylo řečeno, že přibližně před půl rokem byl zničený tlakový ventil oleje a motor se tedy začal zanášet karbonovými úsadami, mechanik doslova pravil, že toto už dlouho neviděl. Zároveň je vadný vlnovec. Auto jsem reklamoval pomocí reklamačního formuláře na stránkách prodejce. Po přibližně týdnu mi přišel dopis se zamítnutím reklamace s odůvodněním, že je vůz starý, podepsal jsem protokol, že ve v kategorii C a že prodávající má právo vůz vidět před odstraněním závady (nejspíše došlo k záměrnému nepochopení prodejce, nic takové jsem nepsal), vůz ještě není opraven.


Produkt

BMW 116i, r.v. 2008, stav tachometru: 143 000.


Požadované řešení

Vrácení zboží nebo proplacení opravy


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2020 17:42, před 6 měsíci

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tedy společnost musela prokázat, že za vadu neodpovídá.

Pokud prodávající odůvodňuje zamítnutí reklamace tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2020 08:58, před 5 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.