Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#42480Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2020, před 3 měsíci

Marcel Prokop

Znění stížnosti

Dne 20.4.2020 jsem zakoupil vozidlo Ford Mondeo r.v. 2010. Dne 15.5.2020 jsem při natočení kol uslyšel ránu a přestal fungovat posilovač řízení. Kontrolou motorového prostoru jsem zjistil, že praskla vysokotlaká hadice vedoucí od servopumpy k řízení. Hadice byla neodborně opravená / nasunutá na přírubu a zajištěná eska páskami/.Neopravovaná originální hadice má lisovaný spoj. Dne 18.5.2020 jsem vadu reklamoval, ale dnešního dne mi bylo sděleno, že jsem zakoupil vozidlo klasifikace C, které vyžaduje opravy, výměny a údržbu. Reklamace byla zamítnuta s odkazem na § 2079 a Občanského zákoníku. K vozu byl vystaven Certifikát kontroly vozu s celkovým hodnocením 6 hvězdiček ze 7. Tento certifikát zaštiťuje společnost Cebia a TUV NORD Czech. K čemu je tedy vystavený certifikát, asi k ničemu. S vozidlem jsem najel cca 2500km. Někdo si zahrál s mým zdravím.


Produkt

nájezd v době reklamace 164 356km, cena 150000,-kč


Požadované řešení

proplacená oprava


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2020 07:01, před 3 měsíci

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tedy společnost musela prokázat, že za vadu neodpovídá.

Pokud prodávající odůvodňuje zamítnutí reklamace tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2020 21:40, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.