Společnost


Elmont-ch, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#43476Neproplacení účelně vynaložených nákladů za přepravu zboží při uznané reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2020, před 3 měsíci

Lenka Škábová

Znění stížnosti

2.7.2018 koupě mrazáku_zboží expedováno
7.5.2020 Beko servis_protokol o neopravitelnosti zboží
11.5.2020 odstoupení od kupní smlouvy a požadováno vrácení kupní ceny
25.5.2020 objednána přeprava_1. pokus o doručení mrazáku přes Zaslat. cz_stornováno, zboží nebylo na paletě
1.6.2020 objednána přeprava_2. pokus o zaslánízboží zpět prodejci přes Zaslat.cz (Toptrans)
5.6.2020 cca v 10 hod. doručeno zboží zpět prodejci
12.6.2020 dotaz mailem k vrácení kupní ceny 10.490,-Kč a žádost o proplacení ceny za dopravu 1.455,-Kč
12.6.2020 kupní cena 10.490,-Kč připsána na můj účet
12.6.2020 odpověď prodejce mailem - zamítnutí proplacení dopravného
22.6.2020 urgence žádosti o proplacení dopravného mailem
22.6.2020 urgence žádosti_doporučený dopis s dodejkou 75,-Kč
23.6.2020 doručeno (viz dodejka)
23.6.2020 odpověď prodejce mailem - opětovné zamítnutí proplacení dopravného

Výňatek z reklamačního řádu prodejce
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů na základě písemné výzvy kupujícím a při dodání podacího štítku České pošty či jiného dokladu o zaslání zboží, který byl vystaven přepravní společností. Podání výzvy k proplacení nákladů na vrácení zboží musí být doručeno prodávajícímu nejpozději 30 dnů od odeslání zboží"


Produkt

mrazák Beko RFNE 270E23W


Požadované řešení

Žádala jsem opakovaně prodejce mailem a i následně dopisem o proplacení dopravy, viz prodejci zaslaná fa Toptrans ve výši 1.455,-Kč a poštovného ve výši 75,-Kč za zaslaný doporučený dopis s dodejkou ze dne 22.6.2020, doručen 23.6.2020 (poštovné jsem prodejci zatím nezaslala, přestal komunikovat).
Domnívám se, a tel. ověřeno na ČOI, že dle § 1923 spolu s § 1924 zák. č. 89/2012 Sb.,občanský zákoník, mám při odstoupení od smlouvy z důvodu uznané reklamace záručním servisem výrobce při neopravitelnosti zboží nárok na účelně vynaložené náklady. Toptrans byl opravdu nejlevnější a prodejce mi ho sám doporučil.
Odpověď prodejce ze dne 12.6.2020: "částka za výrobek Vám bude zaslána dnes.Částka za přepravu Vám zaslána nebude jelikož se jedná o odstoupení od kupní smlouvy kde se poštovné neproplácí."
Reakce na dopis byla stejná.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2020 12:27, před 2 měsíci

Domníváme se, že poštovné, které uhradila spotřebitelka přepravci v souvislosti s uplatněním reklamace, je nutné považovat za účelně vynaložený náklad ve smyslu ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nelze na spotřebitele přenášet jakékoliv negativní dopady toho, že jím zakoupená věc měla vadu, která byla uznána a řešena v reklamačním řízení. Způsob řešení reklamace v tomto případě nemá na vznik nároku vliv.

Ohledně výše požadovaného poštovného platí, že spotřebitelka by měla pro přepravu věci k prodávajícímu v případě reklamace zvolit odpovídající, cenově přiměřený způsob (tzn. neměla by záměrně vybírat nejdražšího přepravce atp.). Byl-li tedy vybrán vhodný prostředek doručení věci k prodávajícímu, má prodávající povinnost uhradit spotřebitelce poštovné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2020 14:22, před 17 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.