Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:37
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#44001Klamání spotřebitele, zákazníka

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 měsíců 8 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2020, před 7 měsíci

Pavla Musilová

Znění stížnosti

DObrý den, před nějakou dobou-týdny, jsem si objednala na stránkách fy Lunzo mikinu. Po delší době čekání (nevěděla jsem, že dodavatelem je Čína) mi přišla do schránky obálka s něčím malým...obratem jsem psala firmě Lunzo o mé nespokojenosti za 600Kč a Ti mi poslali Čínskou adresu, abych si reklamaci vyřídila s Čínou sama, že nejsou dodavatelem, ale pouze zprostředkovatelem ??? Tak jsem obratem volala na telefonní číslo, které jsem našla na stránkách fy Lunzo, a tam mi milým hlasem nějaký mladík oznámil, že je mu to líto, že s tím nic nenadělá, ale že zboží můžu poslat za 400Kč poštovného zpátky do Číny...na tuto adresu:
Jméno: YongGen Nie
Ulice: 180 meters east of the intersection of Zhongxing Road and Huancheng East Road Yuntu
Město: shen zhen shi
Stát/Provincie/Region: guang dong sheng
Země: China
PSČ: 518129
Telefon: 18312535241
Je tohle jednání obchodníka se zákazníkem normální? Využívám i stránek poštovné zdarma, kde mi jakoukoliv reklamaci bez mrknutí oka vyřídí a pošlou při nespokojenosti nové zboží, proč to tady nejde?
Děkuji s pozdravem Pavla Musilová


Produkt

Kód Položka Mn. Cena za kus Cena 77909/XL Dámská mikina s notami Velikost: XL 1 569 Kč 569 Kč Česká Pošta 1 0 Kč 0 Kč Platba převodem na účet 1 0 Kč 0 Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz a vrácení zboží


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 07:48, před 7 měsíci

Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání.

Nerozhodné v této konkrétní věci je, zda je údaj o tom, že jde o zprostředkovatele „schovaný“ v obchodních podmínkách, anebo v jejich obdobě pod názvem „jak to funguje“, protože ani v jednom z případů není spotřebitel v procesu kontraktace jasně upozorněn na to, že nejedná s prodejcem a musí k tomuto zjištění vyvíjet svou vlastní aktivitu.

Jde tedy o vztah mezi spotřebitelem a prodávajícím.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud zboží neodpovídá objednávce, jedná se o vadu dle § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající řádně nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2020 14:27, před 7 měsíci

Dobrý den,

nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.

Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.

V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:

Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci. Této možnosti však zákaznice nevyužila.


Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2020 23:07, před 6 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Pavla Musilová

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.8.2020 08:12, před 6 měsíci

Dobrý den,
bohužel mi poštovné 400Kč za navrácení zboží zpět do Číny přišlo docela vysoké, proto jsem nevyužila možnost vrácení zboží zpět výrobci, jak mi bylo doporučeno telef. hovorem pracovníka společnosti Lunzo. Je to podle mně nefér jednání, aby si zákazník vyřizoval reklamaci s výrobcem sám. Proto už od této společnosti nebudu nic kupovat a hlavně ji NEBUDU doporučovat dále.
Díky s pozdravem Pavla Musilová

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2020 10:29, před 6 měsíci

Vzhledem k vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme.

Nyní se čeká na vyjádření společnosti.