| Počet nahlášených stížností: | 55 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
0%
100%
Dne 28.9.2020 mi přišlo oznámení o postoupení pohledávky od M.B.A. Finance s.r.o. na částku 3921,14 kč. UPC DTH S.à.R.L používal strejda na naší adrese cca před 8 roky. Mezitím žádná upomínka, telefonát e-mail, že něco dluží nepřišel. Je možné po tolika letech vůbec něco vymáhat. O žádné dlužné částce si nejsme vědomí.
Údajná smlouva č. 201241330
Informace jestli mám něco platit. A prověření obou firem které takto jednají
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Jde-li o závazek jiného spotřebitele, platí, že majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Vyjádření dTestu
Společnost M.B.A. Finance nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Smlouva byla podepsána před 8 lety, nicméně samotný dluh vznikl v době ukončení. Dluh vznikl porušením smlouvy, ve které se zákazník zavázal zařízení vrátit po jejím ukončení. V případě, že nedojde k mimosoudní dohodě, může dojít k právnímu inkasu dluhu."
Z naší strany tomu dodáváme, že obecná promlčecí lhůta činí dle § 629 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 3 roky. Je tedy zásadní, kdy k ukončení služby došlo.
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
prosím tedy informaci kdy k ukončení služby došlo. Mimochodem žádné zařízení jsem od UPC nepřevzal.
Děkuji
Vyjádření dTestu
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Vyjádření dTestu
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.