Společnost


Delta Division s.r.o.

Počet nahlášených stížností:159
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45716Nemožnost odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2020, před rokem

Martina Řezníčková

Znění stížnosti

V pátek dne 25.9.2020 jsem na daném e-shopu zakoupila šaty, nikde není uvedena doba dodání, domnívala jsem se, že jsou skladem. Až posléze jsem pochopila, že půjde o přeprodej zboží z Číny, tudíž jsem hned v sobotu žádala o zrušení objednávky a vrácení platby, aby zbytečně zboží neposílali. Bylo odpovězeno, že nelze objednávku stornovat, že již musí dojít k jejímu zpracování. Poté celý měsíc mi nebylo dodáno žádné sledovací číslo zásilky, žádné podrobné informace k průběhu objednávky, nic.

Na mé dotazy k podacímu číslu zásilky mi obchod odpověděl: Dobrý den, expresní vyřízení ( 1 -3 dny) znamená, že Vaši objednávku přijmeme, zpracujeme a předáme dodavateli, který ji následně odešle. Doba dodání je pak 5 - 40 pracovních dnů, což uvádíme v obchodních podmínkách, se kterými jste souhlasil/a potvrzením objednávky, stejně tak je dodací doba uvedena i pod každým produktem. Váš balíček je na cestě, jelikož však spolupracujeme s několika zahraničními dodavateli, činí doba dodání 5 až 40 pracovních dní od předání objednávky dodavateli. Sledovací kód zásilky bohužel nemáme od dodavatele k dispozici, o Vaši zásilku však nemusíte mít strach, dorazí Vám v termín, který je uvedený v obchodních podmínkách. Při dodání zásilky by Vás měl kontaktovat kurýr na telefonní číslo uvedené v objednávce, pokud by Vás nezastihl, ukládá zboží na poštu. V několika případech se nám bohužel stalo, že pošta nedala zákazníkovi o uložené zásilce vědět, proto Vás poprosím se případně zkusit zeptat přímo na pobočce pošty. Děkujeme za pochopení a přejeme hezký zbytek dne.

Po prostudování obchodních podmínek nikde nenacházím informaci o době dodání až 40 dní. Obchodní podmínky i web velmi klamavý. Nicméně, dnes, tj. 22.10.2020 cca po měsíci mi zboží bylo doručeno, opravdu z Číny. O zboží zájem nemám, a tak jsem přesto chtěla odstoupit od kupní smlouvy, což je mi e-shopem odepřeno - nikde není, jak mám od kupní smlouvy odstoupit a stále mě nutí podávat reklamaci. Nechci reklamovat (chtějí k reklamaci doložit fotky vad produktu). Chci normálně klasicky odstoupit od kupní smlouvy.

Psala jsem jim opět mail, že žádám odstoupení od kupní smlouvy, aby mi poslali info, kam mám zboží tedy zaslat a odpověděli mi toto:
Vážený zákazníku, vrácení zboží řešíme formou reklamace. pro vyřízení reklamace Vás poprosíme o zaslání fotografie kde bude zřejmé že velikost produktu nesedí s velikostí uvedenou v naší velikostní tabulce. Ideálně aby na fotce s reklamovaným produktem byl vidět i metr. Případně dopsat o kolik cm/mm velikost nesedí. Děkuji za pochopení.


Produkt

Dámské společenské šaty Hellina


Požadované řešení

vrácení platby (odstoupení od kupní smlouvy)


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2020 10:21, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Podnikatel nemá nárok na to, aby spotřebiteli toto odstoupení odepřel s odůvodněním, že "vrácení zboží řešíme formou reklamace".

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Co se týče "praktického provedení" odstoupení od smlouvy, spotřebitel pouze zašle odstoupení od smlouvy na adresu Milady Horákové 382/75, Praha, PSČ 17 000, nejlépe doporučeně. Vzorový dopis je možné vyhledat na webové adrese (https://www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu). Na odstoupení však nejsou kladeny žádné formální požadavky, proto je plně postačující, pokud spotřebitelka s touto informací kontaktovala společnost prostřednictvím e-mailu. Pokud však doposud neuběhla 14denní lhůta, doporučujeme pro zvýšení právní jistoty zaslat odstoupení i ve formě dopisu. Spolu s tímto dopisem je nutné na výše uvedenou adresu odeslat zboží.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2020 18:02, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.