Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:70
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#46412Neobdržený slevový kód

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2020, před rokem

Kristýna Hoduláková

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím Vás, měla jsem zakoupenou jízdenku 30.4. 2020 z Mnichova do Prahy pro 3 osoby plus zavazadla. Tato jízdenka byla zrušena kvůli Covid-19.
Předem moc děkuji za odpověď.

S pozdravem

Kristýna Hoduláková


Požadované řešení

Prosím, je ještě nějaká možnost peníze či rekompenzaci získat zpět či již vypršela lhůta?


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2020 15:04, před rokem

Dle ustanovení § 40 odst. 1 písm. a) vyhlášky Ministerstva dopravy, o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu, platí, že cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce na vrácení jízdného. Nemůže-li dopravce cestujícího přepravit z důvodu šíření pandemie nemoci SARS CoV-2, nejedná se sice o zaviněné jednání dopravce, to však nemění nic na skutečnosti, že důvod neprovedení přepravy byl dán na straně dopravce. (I pokud bychom došli k opačnému závěru - tj., že se nejednalo o důvod na straně dopravce - lze postupovat za použití ustanovení § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Výsledek je totožný, spotřebitel má právo na vrácení jízdného.)

Spotřebitel má právo na vrácení jízdného i v případě, že ho bude požadovat s takto značným prodlením od původního termínu přepravy. Obecná promlčecí lhůta činí totiž v souladu s § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zásadně tři roky.

Nad rámec dotazu dodáváme, že kupní cena uhrazená spotřebitelem za jízdné může být vrácena pouze ve formě peněžních prostředků, nesouhlasí-li spotřebitel výslovně s možností, že mu bude kupní cena za jízdné vrácena ve formě kreditu, voucheru apod.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2021 19:26, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.