Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

38%
62%
Toto skore je založeno na 18 stížnostech.

#48399Požadování doplacení pojistného ikdyž v daném období žádné pojistné neposkytují.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2021, před 3 lety

Petr Hybš

Znění stížnosti

Dobrý den,

tímto bych chtěl upozornit na z mého selského pohledu podivné chován, kdy Generali Česká pojišťovna a.s. tvrdí, že účtuje pojištění, když se reálně jedná o pokutu za pozdní oznámení o prodeji vozidla tedy zániku povinného ručení.

Argumentace Generali Česká pojišťovna a.s. je

------ jak jsme uvedli v předchozí korespondenci, pojištění odpovědnosti z provozu vozidla se řídí nejen pojistnou smlouvou, všeo­becnými pojistnými podmínkami a sazebníkem administrativních poplatků, ale také zákonem č.168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (dále jen "Zákon") a zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").


O zániku pojištění odpovědnosti hovoří v zákoně č.168/1999 Sb, § 12 Zánik pojištění odpovědnosti, odstavec č. 1) Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla.

Informace o zániku pojištění ve VPP POV 2016/02 naleznete v článku č. 7 Zánik pojištění, odstavec 1. "Důvody a podmínky zániku pojištění stanoví Zákon a občanský zákoník. Pojištění zaniká zejména: a) dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla.

Pane inženýre, jak je zjevné, naše všeobecné pojistné podmínky vychází ze zákona, kterým jsme povinni se řídit. Jelikož jsme Vaší výpověď z pojistné smlouvy povinného ručení č. 6156108075 z důvodu změny vlastníka obdrželi dne 14. 1. 2021, došlo k ukončení pojištění ke dni 14. 1. 2021, tedy dnem kdy jste nám změnu v osobě vlastníka předmětného vozidla oznámil.

Na tomto místě nám dovolte reagovat na Váš argument ohledně požadavku na úhradu částky 437 Kč. Dle článku 9 zmíněných podmínek má pojistitel právo na pojistné za dobu trvání pojištění, ledaže je v příslušných právních předpisech stanoveno, že má právo na pojistné i po zániku pojištění. Dle § 2782 občanského zákoníku má pojistitel právo na pojistné za dobu trvání pojištění. Z výše uvedeného je tak rovněž patrné, že naše podmínky vycházejí z daného zákona a nijak se od něj neodchylují.

--------

Tedy dle Generali Česká pojišťovna a.s. vše v pořádku. Nicméně co selským rozumem nechápu je jak mohou tvrdit, že my poskytují pojištění (službu), kterou poskytovat na dané vozidlo nemohou. Neb ho několik měsíců nevlastním.

Ať Generali Česká pojišťovna a.s mi naúčtuje pokutu, když jsem to oznámil pozdě. To bych asi pochopil a uznal, že je to moje blbost.

Nicméně tvrdit, že se jedná o pojištění mi přijde zvláštní a nemohu se zbavit dojmu, že se ze strany Generali Česká pojišťovna a.s jedná o minimálně neetické obohacení,kdy tvrdí, že něco poskytuje, ale reálně tomu tak není a pak se chovává za vaše všeobecné podmínky.


Produkt

povinné ručení vozidla


Požadované řešení

Můj návrh a ze strany Generali Česká pojišťovna a.s. odmítnuté řešení bylo se o dlužnou částku podělit.

Ideální řešení by bylo, kdyby Generali Česká pojišťovna a.s. uznala, že v daném období neposkytovala pojištění a tedy neúčtovala částku za službu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému