Společnost


UNI HOBBY, a.s.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#50724Neuznaná reklamace sekačky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2021, před 2 měsíci

David Borovský

Znění stížnosti

U řetezce Uni hobby a.s. jsem zakoupil dne 20.1.2020 benzínovou sekačku FIELDMANN FZR 4010 B od dodavatele FAST ČR, a.s. Před spuštěním sekačky jsem si zkontroloval stav oleje v sekačce a olej jsem dolil. Sekačku jsem nastartoval a po chvíli začal motor zhasínat a poté již sekačka nešla nastartovat. Zboží jsem tedy reklamoval a reklamace byla vyřízená tímto způsobem: neuznaná reklamace z důvodu chybějícího oleje v motoru sekačky. Sekačku jsem chtěl reklamovat znovu protože jsem se způsobem vyřízení nesouhlasil. Na což mi bylo paní, která se mnou reklamaci řešila řečeno, že to již nelze, a sdělila mě celkem nepříjemným tónem ( paní byla celkově nepříjemná a neprofesionální ) že jsem si laskavě měl zkontrolovat motorový olej v sekačce a že je to má vinna. Sdělil jsem ji, že olej jsem tam před prvním uvedení do provozu nalil a zkontroloval, nehledě na to že minimální hladina oleje je tam již od výrobce (nebyla to první sekačka v mé životě). Sekačku mi již na další reklamaci nechtějí vzít a v podstatě se dohadujeme o tom, že tam nebyl olej, který jsem tam před prvním užití nalil.


Produkt

Sekačka benzínová FIELDMANN FZR 4010 B


Požadované řešení

Výměna za nové zboží či vrácená peněz za zboží.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2021 10:17, před 2 měsíci

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
21.5.2021 08:31, před 2 měsíci

Hezký den,

reklamace byla řádně posouzena a vyřízena přímo u dodavatele/výrobce.
Dle vyjádření servisu byla zadřená ojnice + klika motoru. K poškození došlo k nedostatečnému mazání motoru.
Po identifikaci nebyly výrobní vady nalezeny. Doporučujeme vždy postupovat dle přiloženého návodu či manuálu.
Tímto byla reklamace neuznána.
Opětovné posílání na posouzení závady, pokud je takto stanovena závada, neprovádíme. Pro zákazníka jsme poptali
opravu sekačky a zákazník obdržel kalkulaci. Zatím bez vyjádření.
Zákazník si sekačku odmítl vyzvednout a zanechal jí na prodejně. Zákazník je urgován pro vyzvednutí sekačky.
Pokud si zákazník nevyzvedne vyřízenou reklamaci do 30 dnů od obdržení oznámení o ukončení opravy, může mu být účtováno skladné
za každý započatý den od ukončení reklamace po její převzetí zákazníkem. V případě, že si zákazník zboží nevyzvedne do doby, kdy výše
skladného převýší cenu reklamovaného zboží, bude toto zboží použito na úhradu skladného.

S pozdravem
Za UNI HOBBY, a.s

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2021 16:58, před 2 měsíci

Děkujeme společnosti za součinnost, stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.

Co se týče možnosti rozporovat zamítnutou reklamaci se odkazujeme na naše první vyjádření ve věci. Případné rozporování reklamace nic nemění na povinnosti spotřebitele si věc z reklamačního řízení po jeho ukončení vyzvednout (nebylo-li ujednáno mezi stranami něco jiného).

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2021 16:38, před měsícem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.