Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51147Nevpusteni na palubu letadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2021, před 4 měsíci

Alena Kudrnova

Znění stížnosti

Dnes 10.6. nebyl na palubu letadla z parize CDG do prahy vpusten pasazer s platnym negativnim antigenim testem. Zamestnanec letecke spolecnosti CSA tvrdil, ze FR obcane jsou povinni predlozit PCR test, coz nesouhlasi s informacemi Ministerstva zahranici CR. Zminovany pasazer byl schopen pres stranky CSA najit oficialni informace o tom, ze antigeni test staci, ale zamestnanec letecke spolecnosti na ne nedbal a ani nekontaktoval sveho nadrizeneho, aby si spravnost sveho pocinani overil. S leteckou spolecnosti CSA, u ktere byla letenka zakoupena neni mozne okamzite situaci resit. Bylo nutne zaplatit zmenu letenky a to na dalsi den i presto, ze pasazer mel vsechny potrebne dokumenty v poradku a pochybila osoba na gate. Kdyz jsem zadala o zmenu zdarma, nebylo mi vyhoveno a operator me odmitnul prepojit na manazera zakaznicke linky, protoze pry se zakazniky nekomunikuje. Presunem letu vznikly dodatecne naklady na zmenu letenky, dopravu na/z letiste a ubytovani v Praze i Parizi. .


Požadované řešení

Pozaduji proplaceni vsech dodatecnych nakladu, ktere kvuli vylouceni z letu vznikly a take pisemnou omluvu letecke spolecnosti


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2021 17:43, před 4 měsíci

Jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli a není-li odepření nástupu odůvodněno zákonným důvodem (např. nesplnění opatření přijatých v souvislosti s pandemií nemoci COVID-19), provozující letecký dopravce cestující neprodleně odškodní a poskytne jim nutnou součinnost (pomoc).

Při výpočtu odškodného se postupuje podle pravidel vymezených v čl. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Nařízení je dostupné zde: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004R0261&from=CS.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).