Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:478
Z toho za letošní rok:47
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 180 stížnostech.

#52166Neuznaná reklamace skryté vady

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2021, před 2 měsíci

Martin Jandura

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 28.7. jsem zakoupil v AAA auto vůz Opel Zafira, r.v.2018 s najetými 70tis km. Po zaplacení kupní ceny jsem si auto 3.8. vyzvedl a následující den, po ujetí asi 100km, kdy se při jízdě začal regenerovat DPF filtr, se rozsvítila kontrolka motoru. Po telefonátu s AAA auto mě bylo řečeno, že mám v servisu nechat diagnostikovat závadu a poté se stavit na pobočce s tímto protokolem, kde bude i předpokládaná cena opravy a že tam sepíšeme reklamaci. V Opelu závadu dignostikovali jako vadný senzor NOX a cena opravy včetně práce asi 23tis kč. Na pobočce jsme sepsali reklamační protokol a po necelém týdnu mám vyjádření, že reklamace se zamítá z důvodu, že to není vada, za kterou by prodejce odpovídal. Ale jako projev dobré vůle mi nabízí částku 10tis kč, kterou mi mohou poslat na účet, ale požadují doložení faktury za opravu.
Mě ale toto přijde jako jasná skrytá vada. Nepochybuji o tom, že když nechám chybu smazat, že se pár set km neobjeví (zase až při regeneraci filtru) a že toto muselo být před prodejem rovněž provedeno ať už bývalým majitelem před odkupem, nebo samotnými techniky z AAA auto.


Produkt

Opel Zafira, r.v. 2018, SPZ 7P0 9039


Požadované řešení

Proplacení celé částky za opravu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2021 13:36, před 2 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
17.9.2021 18:59, před měsícem

Vážený pane Janduro,
Vaši záležitost jsem řešila s kolegy z reklamačního oddělení. Reklamace byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem. Společnost tak trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.