| Počet nahlášených stížností: | 22 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
100%
0%
Znění stížnosti
Chci podat stížnost na firmu SILENTIUM či ComGate Payments a.s. kvůli podvodnému jednání. Bez mého vědomí byla dne 17.8.2021 na můj mobil odeslána SMS zpráva z čísla 90309 ve tvaru „VYCISTI 878205 Zastavit spam a reklamy“. Následně mi přišla další SMS z čísla 90309099 s oznámením "Vaše platba pro Silentium byla přijata"s odkazem kde najdu své přihlašovací údaje. Nikde jsem se nepřihlásila, ani jsem o žádnou službu nežádala!
U mého mobilního operátora T-mobile mi byla naúčtována částka 99,- Kč za SMS - SMS na speciálně zpoplatněná čísla.
Na internetu jsem zjistila, že jsou stovky stejně postižených lidí, kteří přišli i o tisíce korun. Podle mě se jedná o „agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele“. Prosím o dořešení.
Požadované řešení
Vrátit neoprávněně naúčtovanou částku 99,-Kč.
Vrátit neoprávněně naúčtovanou částku 99,-Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.