| Počet nahlášených stížností: | 37 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
80%
20%
#52231Neoprávněné zaslání zboží bez objednání, odmítání odstranění všech údajů z databáze
Dne 19.8. jsem žádala odstranění všech údajů svého otce Pavla Pražáka z databáze společ nostu Courlux.
Firma údaje zneužívá, zasílá "úvodní balíček" bez souhlasu zákazníka a žádá poštovné. Sotva jsme jednu zásilku vyřešili, zaslali jinou, prý na přání zákazníka, ale není to pravda.
Courlux odmítá odstranit údaje z databáze.
Prosím o pomoc. Bližsí údaje ráda sdělím.
Courlux, zasílání zboží bez souhlasu zákazníka, zneuzívání osobních údajů
Okamžité odstranění všech údajů z databáze firmy. Okamžité zastavení jakýchkoli kontaktů.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Pan Pavel Pražák byl v minulosti dlouholetým zákazníkem firmy Courlux.
V tomto případě se jedná o nedorozumění, kdy operátorka zákaznického servisu nemohla vyhovět požadavku na okamžité vymazání osobních údajů z databáze společnosti, protože v té době byla na cestě zásilka odeslaná na základě objednávky ze dne 12.8. 2021.
Nejprve bylo nutné ukončit tuto transakci (storno, zaplacení, vrácení), a pak společnost Courlux okamžitě odstranila osobní údaje p. Pražáka z databáze, tak jak bylo požadováno.
Velice nás mrzí, že došlo k takovému nedorozumění.
Tímto potvrzujeme, že všechny osobní údaje p. Pražáka včetně nákupní historie byly kompletně odstraněny z databáze zákazníků firmy Courlux.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA.
Vyjádření dTestu
Děkujeme společnosti za součinnost a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se ke stanovisku společnosti vyjádřit. Vzhledem k tomu, že bylo v celém rozsahu vyhověno jeho požadavku (tj. "Okamžité odstranění všech údajů z databáze firmy. Okamžité zastavení jakýchkoli kontaktů."), může rovněž stížnost pouze bez dalšího uzavřít.
Děkujeme stranám za součinnost a nalezení smírného řešení sporu.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.
Hodnocení: