| Počet nahlášených stížností: | 22 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
100%
0%
Na příchozí SMS z čísla 90309 následujícího znění "vyčisti 256740 zastavit sp... " jsem zareagoval a jelikož jsem chtěl vědět více rozklikl jsem tuto SMS. Okamžitě mi přišla další SMS tentokrát z čísla 9030999 s tím že "Vaše platba pro Silentium byla přijata. Své přihlašovací údaje naleznete zde:"
následuje link "https://silentium.app/thankyou-cz.php?tid=90309CZS1636411407438"
Z první SMS nebylo vůbec zřejmé, že se jedná o placenou službu a natož okamžitě placenou po jejím rozkliknutí.
Toto jednání považuji za velmi, slušně řečeno, neetické a považoval bych za správné vrácení stržené částky 99,- Kč resp anulování této transakce u operátora Vodafone.
Nebyla zde možnost dopředu znát o jakou službu přesně jde, za jakou cenu a už vůbec ne možnost odsouhlasit odchozí platbu.
Vrácení stržené částky 99,- Kč resp. anulování transakce u operátora Vodafone.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.