Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:259
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 84 stížnostech.

#54214Vrácení peněz - odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2021, před měsícem

Mario Bortolotti

Znění stížnosti

Dobrý den, dovoluji si tímto upozornit na dle mého názoru nezákonné
jednání společnosti OKAY s.r.o. V pátek 19. 11. jsem si objednal a
zaplatil zboží přes internetový obchod https://www.okay.cz, v neděli 21.
11. jsem objednávku zrušil prostřednictvím formuláře na stránce
https://www.okay.cz/kontakty/?cform=40, protože odkaz na zrušení
objednávky uvedený v e-mailu z pátku 19. 11., potvrzující přijetí
objednávky nefungoval, resp. vedl
pouze na detail objednávky, kde žádná možnost nabízející jednoduché
zrušení objednávky nebyla. Po odeslání formuláře jsem obdržel pouze
e-mail o přijetí "Dotazu č. 010***93". Minimálně neetické jednání shledávám rovněž
v tom, že přestože jsem objednávku zrušil již v neděli 21. 11., v detailu
objednávky došlo ke stornu objednávky až v sobotu 27. 11. a tedy téměř
celý týden byla objednávka tzv. "připravována k expedici". Při
opakovaném kontaktování zákaznické linky s dotazem na termín vrácení
peněz jsem od operátorů dostával neurčité odpovědi, že čekají na
vrácení zboží dopravcem, přičemž jsem žádnou informaci o předání
objednávky dopravci ani neobdržel, že byl požadavek urgován, ale
někde se stala chyba apod. Dnes je úterý 7. 12. a peníze mi nebyly
dosud vráceny, takže se domnívám, že obchod porušuje zákonem
stanovenou 14denní lhůtu pro vrácení peněz při odstoupení od kupní
smlouvy.


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 11:32, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupení od smlouvy je možné uplatnit ještě před převzetím zboží, a samotné odstoupení se stává účinným v okamžiku, kdy je doručeno prodejci.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2022 15:24, před 17 dny

Dobrý den,

záležitost již byla vyřízena stornem s refundací peněz, prosíme tedy o uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.


Mario Bortolotti

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.1.2022 09:24, před 16 dny

Hodnocení:

Komentář: Peníze mi by vráceny téměř po měsíci (25. 12. 2021).