Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:511
Z toho za letošní rok:20
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 190 stížnostech.

#55931GPS lokátor+doplňkové služby

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2022, před 3 měsíci

Veronika Mrňková

Znění stížnosti

Dobrý den,

v úterý 15.2.2022 jsem prostřednictvím AAA Auto uzavřela úvěrovou smlouvu na auto Škoda Octavia III (SPZ: 5AH 5832). Cena vozidla byla uvedena 239 999 Kč při okamžité platbě. Uzavřela jsem úvěrovou smlouvu prostřednictvím AAA s úvěrovou společností s tím, že si musím do vozidla nechat namontovat GPS lokátor v hodnotě 20.000 Kč + doplňkové služby v hodnotě 8.999 Ķč. Bylo mi sděleno, že bez toho úvěr nebude poskytnut. V úvěrové smlouvě je tak uvedena kupní cena vozidla 268 998 Kč. O GPS lokátoru a doplňkových službách žádná zmíňka. Pracovnice úvěrové společnosti mi následně po telefonu na infolince sdělila, že žádná taková podmínka neexistuje. Také jsem se následně dozvěděla, že provozování GPS lokátoru podléha měsíčnímu poplatku 149 Kč, což mi taky nebylo sděleno a byla mi k platbě oznámena pouze výše měsíčních splátek úvěrové společnosti po sjednanou dobu. Tím pádem mě pracovník zprostředkovatele úvěru AAA záměrně uvedl v omyl.

Moje banka mi mezitím schválila úvěr, o který jsem měla zažádáno před koupí vozidla. V tuto chvíli chci odstoupit od úvěrové smlouvy v ochranné zákonné lhůtě 14 dní a zaplatit vozidlo v hotovosti. Nechci platit ale žádný GPS lokátor+doplňkové služby. Protože to nikdo nevyžaduje a navíc zatím ve vozidle vůbec není.. Úvěrová společnost bude chtít po mě zaplatit částku 268 998 Kč, kterou vyplatila AAA, ale já nechci platit za služby o které nemám zájem a které nevyužívám.


Produkt

Poplatky za GPS lokátor+doplňkové služby


Požadované řešení

Žádám o storno a vrácení poplatků za GPS lokátor a doplňkové služby v celkové hodnotě 28.999 Kč


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 09:01, před 3 měsíci

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmíněno poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
10.5.2022 18:53, před 8 dny

Vážená paní Mrňková,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení a z pobočky. Mám informaci, že věc by nyní již měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové s Vámi vše v pořádku dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.5.2022 09:56, před 7 dny


Veronika Mrňková

Hodnocení:

Komentář: Vážená paní Míková,
kontaktoval mě oblastní manažer, s kterým jsme se dohodli na kompenzaci řešené záležitosti a následně jsme s pracovníky Olomoucké pobočky sepsaly písemné vyrovnání a záležitost dořešily.
Tímto děkuji Dtest.
Veronika Mrňková