Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:976
Z toho za letošní rok:23
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57721EC 221, 13.5.2022, 70 minut zpoždění z výchozí stanice Praha hlavní nádraží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

48 minut 54 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2022, před rokem

Jana Škodová

Znění stížnosti

Dobrý den, žádám o řádné vysvětlení důvodu více než hodinového zpoždění vlaku EC 221 (pravidelný odjezd 15:02) z výchozí stanice Praha hlavní nádraží v pátek 13. května 2022 v těchto bodech: 1) Z hlášení a od vlakového personálu bylo oznámeno, že v soupravě byl nahrazován vůz s nefunkční klimatizací - nebylo by lépe vypravit soupravu i s poškozeným vozem a cestující na tuto závadu upozornit, případně dát na volná místa ve zbytku vozu přednost lidem s místenkami z toho neklimatizovaného? Věřím, že i lidé postižení nepohodlím způsobeným závadou jednoho vozu by mnohem více ocenili menší zpoždění celé soupravy než ten jeden plně funkční vůz. Zejména v období, kdy i plně funkční soupravy na vybrané trase sbírají zpoždění 30-70 minut z důvodů souběžných pracovních činností na trati a s tím spojenými omezeními provozu ve vybraných úsecích. Výsledné zpoždění příjezdu EC 221 do mé cílové stanice Vsetín činilo v pátek 13.května 2022 celých 130 minut! 2) Když už bylo přistoupeno k řešení nefunkční klimatizace jednoho vozu způsobem, který o hodinu zpozdil odjezd celé soupravy - proč nebyli čekající cestující informováni o takto dlouhém zpoždění rovnou, ale ohlášené zpoždění bylo navyšováno vždy pouze o 10-20 minut? = lidé se v žádném případě nemohli včas rozhodnout využít k odjezdu z Prahy jiný než původně plánovaný spoj. 3) V jakém předstihu před pravidelným odjezdem soupravy z výchozí stanice je kontrolována činnost systémů, jejichž závada může takto výrazně zpozdit celou soupravu? Opravdu nelze potřebné revize provádět tak včas, aby řešení případné závady nezpozdilo pravidelný odjezd soupravy výše uvedeným způsobem?

Předem děkuji za doplňující informace k této mé mimořádné zkušenosti, kterou ani jako pravidelný vlakový cestující opravdu nepovažuji za jednoduše omluvitelnou. O vrácení příslušné částky zaplaceného jízdného jsem si již samozřejmě požádala. Bohužel, nekteří z cestujících, kteří se blížili do svého cíle s dvouhodinovým zpožděním si své rozhořčení vylévali také na váš vlakový personál, což ani já nepovažuji za férové. Férové by bylo podobné situace komunikovat a řešit pro cestující více vstřícným způsobem. Vlakový rozhlas, který na výše zmíněných omezeních provozu průběžně hlásil, že "vlak mimořádně zastavil", byl v této soupravě celkem právem komentován, že by měl radši hlásit, že se mimořádně jede. Pro jistá i dlouhá zpoždění může cestující mít nějaké pochopení, ale v EC 221 v pátek 13.5.2022 byste takových lidí našli opravdu málo. S pozdravem Jana Škodová


Produkt

EC 221, 13.5.2022, 70 minut zpoždění z výchozí stanice Praha hlavní nádraží


Požadované řešení

Dobrý den, žádám o řádné vysvětlení důvodu více než hodinového zpoždění vlaku EC 221 (pravidelný odjezd 15:02) z výchozí stanice Praha hlavní nádraží v pátek 13. května 2022 ve výše uvedených bodech. Děkuji. S pozdravem Jana Škodová


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému