Společnost


Pražská plynárenská, a.s.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58021Neoprávněné účtování spotřebovaného plynu na odběrném místě s nulovou spotřebou - na reklamaci již 2 měsíce nereagují

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2022, před 27 dny

Martin Zeman

Znění stížnosti

6.4. 2022 jsem reklamoval vyúčtování z režimu DPI, faktura č. 4122216061, kdy mi PP a.s. účtovala spotřebu plynu, kterou vypočetli strojově, v odběrném místě ale není žádný odběr. Tedy jsem na radu paní z PP a.s. zaslal reklamační email s fotkou plynoměru na emailovou adresu, kterou mi paní po telefonu sdělila: reklamaceweb@ppas.cz. Od té doby od nich dostávám upomínky a výhružky a již mi i připočetli penále. Na moje upomínky reklamace nikdo nereaguje.
Ta částka není nijak vysoká, ale když vemu v úvahu, že v režimu DPI byla sazba několikanásobně vyšší, než v normálním režimu a to samé udělala PP a.s. desítkám, možná stovkám tisíc lidí, tak se na tom musela neuvěřitelně a neoprávněně obohatit o minimálně o desítky miliónů, za něco co nedodali. Vnímám to jako trestný čin...


Produkt

Dodávka plynu v režimu DPI


Požadované řešení

Vystavení správného vyúčtování, samozřejmě bez jakéhokoliv penále. Posouzení právníkem, zda by nestálo za to, podat žalobu na P a.s. za neoprávněné obohacení - krádež.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2022 09:54, před 22 dny

Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za den, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Nepodaří-li se částku získat prostřednictvím této služby či jinak, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (https://www.eru.cz/kontakty), který poskytuje možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, jehož výsledkem je pravomocné správní rozhodnutí.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2022 09:55, před 22 dny

Spotřebitel nás informoval, že vyúčtování bylo opraveno a společnost tak vyhověla požadavkům spotřebitele. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.