| Počet nahlášených stížností: | 314 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 0 |
Ve vyúčtování za období 10.5.-16.6.2022 reálná spotřeba plynu 577,- NEDOPLATEK ! Ani zmínka ve vyúčtování o záloze, která byla řádně odeslána SIPO plyn 1.500,-
ELGAS NEKONTAKTNÍ !
Reklamace odeslána e-mailem, doporučeným dopisem. Telefont 4 dny vyzvání - NIC.
Ve 4/2022 zrušené všechny plné moci u společnosti Elgas, přes to převedení plynu od Centropolu díky bohu pouze na dobu cca 1 měsíc.
Včera přišlo z Inogy, že od 18.11.2022 si nás jako odběratele elektriky přebírá ELGAS !!!! Znovu řeším to samé co v dubnu, návrat k Inogy.
V dubnu, kdy jsem vyřešila plyn (za rodiče - seniory) myslela jsem si, že je to za námi a nemůže nás nic podobného potkat. Najednou rána z čistého nebe a znovu to samé jen pro změnu elektrika na té samé adrese ?
Nikdo s nimi nemluvil, nikdo nic nepodepsal, žádný telefon... !!! ???
reklamace vyúčtování dodávky plynu + převedení smlouvy elektrické energie od Inogy / bez plné moci
Vyřízení reklamace - zpětná vazba a vrácení zálohy, která byla řádně zaplaena a vymazání jména a všech indicií z databáze ELGAS, aby toto jednou pro vždy zkončilo.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání
Reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243.
Spotřebiteli doporučujeme prověřit, zda jeho jménem nejedná nějaký zprostředkovatel na základě dříve uzavřené plné moci nebo smlouvy. Tuto smlouvu (plnou moc) lze kdykoliv bez postihu a výpovědní doby vypovědět.
Vypovědět smlouvu, resp. oddstoupit od smlouvy lze s ELGAS Energy, s. r. o. (doporučený dopis s dodejkou) s tím, že není jasné, na jakém základě byla uzavřena. V situaci, kdy nedošlo k zahájení dodávek energií, by byl požadavek na jakoukoliv smluvní sankci za předčasné ukončení závazku neopodstatněný. Akceptace výpovědi ze strany ELGAS Energy, s. r. o., není pro jednání s novým dodavatelem potřebná, je nutno vykázat odeslání a fikci doručení výpovědi tohoto závazku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka nás po uzavření stížnosti informovala, že byl případ zdárně vyřešen. Z tohoto důvodu jej uzavíráme s dosažením dohody.