| Počet nahlášených stížností: | 99 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
85%
15%
#6905Podomní prodej s matoucími informacemi
Dobrý den,
jednoho dne u nás zazvonil člověk, který tvrdil, že přichází v zastoupení ČEZ a že potřebuje zkontrolovat, zda-li jsme dobře zavedeni v databázi. Vyžádal si předchozí fakturu ke zkontrolování údajů. Po chvíli jeho mluvení, že se nám nic nemění sepsal naše údaje a že nás jen zavede do databáze. Jako dárek za spolupráci dostaneme LED žárovky za 1 kč. Bohužel jsem dvakrát podepsala smlouvu ( jednu kupní na žárovky v hodnotě 1 kč a jednu o změně dodavatele ).
Druhý den mi volali a chtěli potvrdit, že jsem jim smlouvu podepsala a převzala si žárovky.
Po nějaké době se mi vše rozleželo a začala jsem pátrat. Nyní bych ráda odstoupila od smlouvy na čož mám ještě čas a zůstala u stávájícího dodavatele, ale bohužel až nyní jsem si všimla že v kupní smlouvě požadují 2000 kč za zakoupené žárovky, pokud odstoupím od smlouvy.
Ano, uznávám svoji hloupost a klobouk dolů před výmluvností podomního prodejce. Nikdy jsem nevěřila, že se nechám nachytat.
Mohou v takovém případě po mě požadovat 2000 kč za " zakoupene" žárovky? Které jsou již bohužel zašroubované v lustru atd.
Moc Vám děkuji
Smlouva o změně dodavatele + LED žárovky " za 1kč"
Odstoupení od Kupní smlouvy i smlouvy o změně dodavatele, bez finančního postihu.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Podle § 1829 občanského zákoníku lze v tomto případě odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od uzavření smlouvy. Neinformuje-li dodavatel písemně o této možnosti, prodlouží se lhůta o jeden rok. Nárok na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, vyplývá tedy ze zákona. S realizací tohoto práva nelze spojit dle § 1818 občanského zákoníku žádný postih. Protože ukončení smlouvy s původním dodavatelem trvá zpravidla několik měsíců (po uplynutí výpovědní doby), umožňuje novelizovaný energetický zákon spotřebitelům odstoupit od smlouvy o změně dodavatele plynu či elektřiny uzavřené při podomním prodeji, a to bez nutnosti uvádět důvod a bez jakékoliv sankce ve lhůtě do 5 dnů před zahájením dodávky energií. Další výhodou je, že pro dodržení lhůty k uplatnění práva odstoupit od smlouvy je dostačující, aby bylo písemné odstoupení odesláno poslední den této lhůty.
Ze samotného obsahu smlouvy je zřejmé, že kupní smlouva je závislá na smlouvě o sdružených službách. Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele (v tomto případě realizovaným právem na odstoupení), dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že odstoupením od smlouvy o sdružených službách, dochází k zániku kupní smlouvy, jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách. Spotřebitel by měl v takovém případě vrátit žárovky a společnost by měla vrátit zaplacené finanční prostředky. Jednalo-li se o kupní smlouvu, od které spotřebitel odstoupil, spotřebitel odpovídá podnikateli dle § 1833 občanského zákoníku pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Společnost na kupní smlouvě deklaruje, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé. Pokud by to tak skutečně bylo, nebylo by možné s odstoupením od smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za odstoupení od smlouvy a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.
Doporučujeme spotřebitelce zaslat společnosti dopis o odstoupení od smlouvy o změně dodavatele plynu či elektřiny uzavřené při podomním prodeji. Dopis o odstoupení od smlouvy je vhodné zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou. Z důvodu lepší prokazatelnosti doporučujeme zaslat samostatně dopis o odstoupení od smlouvy a formou samostatné zásilky vrátit zakoupené žárovky. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii. Pro formulaci písemného odstoupení od smlouvy může spotřebitelka využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
www.dtest.cz/clanek-3290/odstoupeni-od-smlouvy-o-zmene-dodavatele-plynu-ci-elektriny-uzavrene-pri-podomnim-prodeji
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že výše uvedený požadavek neobsahuje žádný identifikační údaj. není možné požadavek objektivně posoudit a případně zajistit nápravu.
Prosím o doplnění požadovaných údajů, případně mě můžete kontaktovat na e-mailové adrese mschneiderova@bohemiaenergy.cz.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Monika Schneiderová
Dobrý den,
tady nejde o zadnou identifikaci. Tady jde o to, ze lzi si vyzadate vyuctovani od stavajiciho dodavatele, na coz nemate zadne pravo. Jako darek za spolupraci "darujete" zarovky v hodnote jedne koruny. Ale po odchodu vasich prodejcu clovek zjisti, ze vubec neslo o zamestnance naseho distributora a ze panove, kteri umi vyborne lhat vas napalili a pokud jste jiz pouzili "darovanou" zarovku musite zaplatit pokutu 2000 kc, jako sankci za svobodnou vuli. Podvodem ziskavate zakazniky, kteri pak pod vyhruzkou vysokych pokut u vasi spolecnosti radeji zustanou. Toto je naprosto nehumani a odporne jednani. Tady uz vubec nejde o ceny vasi energie, ale o cele toto nechutne a lzive jednani, kety kazdy z vasich zamestnancu vyborne zvlada. Od podomniho prodejce, pres call centrum a kdo vi kam dal.
Vyjádření dTestu
Pokud společnost není schopna smlouvu identifikovat podle jména spotřebitelky, je třeba uvést, jaké další údaje by měly být doplněny.
Spotřebitelce doporučujeme dodržet výše uvedený postup a od smlouvy odstoupit.
Dobrý den,
pro doplnění stačí uvést např. adresu odběrného místa nebo bydliště, aby byla společnost CE objektivně reagovat k případu paní Hantlové.
Případně se mi může klientka ozvat přímo na mailovou adresu ombudsman@comfortenergy.cz a její požadavek bude obratem prošetřen.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Vyjádření dTestu
Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Hodnocení: