Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1043
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 1043)

#69261Neopravnene nauctovany poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 hodin 45 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2023, před 2 lety

Adam Tusek

Znění stížnosti

Dobry den, dn9.8.2023 Jeden Človek(muž) ktery nas kontroloval ve vlaku ktery jel z Českych budejovic do Tabora. Byl to osobak jel v case 17:29 z 8 nastupiste osobak cislo 8216. Pan s nami nemluvil a neprojevoval zadny emoce. Jaknile jsme se ho zeptali zda by jsme mohli si zakoupit jizdenku za klasickou cenu neoobstonne se otocil a sel kontrolovat jiny lidi. Na vlakovem nadrazi jsme byly 15 minut pred odjezdem naseho vlaku. Nejaci lide si tam zarizovali IN karticky a kupovali dovolenku. Klepali jsme na druhe okno a pan se na nas akorat nastval a vynadal nam


Produkt

9.8.2023 osobak s cislem 8216 z 8 nastupiste 17:29 z ceskych budejovic so tabora


Požadované řešení

Vratit penize


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 11:46, před 2 lety

Jízdenku lze zakoupit v železniční stanici u pokladní přepážky nebo výjimečně i mimo pokladní přepážku, ve vlaku u pověřeného zaměstnance ČD, v jízdenkovém automatu, v e-shopu ČD, v aplikaci Můj vlak, prostřednictvím operátora CZS jako TeleTiket nebo u smluvních prodejců.

Dle smluvních přepravních podmínek společnosti vystaví, v případě odbavení ve vlaku, pověřený zaměstnanec ČD jízdné s manipulační přirážkou po nástupu v obsazené stanici (tj. stanice s funkční výdejnou jízdenek). Manipulační přirážku však neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou.

Domníváme se, že v takových případech, kdy si cestující chtěl zakoupit jízdní doklad ve stanici, ale k jeho zakoupení nedošlo z důvodu vytíženosti pokladny, je vhodné, aby si průvodčí ve vlaku ověřovali situace v obsazených stanicích. Nicméně, dle dostupných informací průvodčí ve vlaku funguje jako revizor v městské dopravě a má za cíl především kontrolovat zakoupené jízdenky. Mimo jiné má průvodčí také povinnosti související s jízdou vlaku. Jde např. o výpravu vlaku ze stanic a zastávek, kdy může mít i přímý vliv na dodržování jízdního řádu. Prodej jízdenek ho tak může zdržovat od ostatních povinností. Manipulační přirážka ve vlaku tak má fungovat jako motivace k tomu, aby cestující využil služby, např. předprodej jízdenek, další méně vytížené pokladny na nádraží, nebo si – je-li to možné – koupil jízdenku na internetu.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.