| Počet nahlášených stížností: | 61 |
| Z toho za letošní rok: | 11 |
| Stále v řešení: | 0 |
Ten den co mi byl předán balíček, jsem ho poslal obratem na tu samou adresu Tuřanka 115,Brno. S tim že firma ho požaduje zaslat do Slovinska.Mám potv.od pošty,že vráceny baliček byl předán na adresu odkud mi byl poslán.Posílal jsem to přes poštu a tak mám veškeré doklady o vrácení zboží.Komunikace asi přes automat.Nemám ani zboží ani peníze a mám poslat něco do Slovinska co už dávno mají na odesílací adrece Tuřánka-Brno
2ks mini kamery bez českého návodu
OK firmě se vrátilo zboží do 14dnů a bez uvedení důvodu.Zákazník trvá na vrácení peněz a tak jsou finance poslány zákazníkoj
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že zboží je třeba zaslat na adresu MINETRADA d.o.o., Lokarje 31, 1217 Vodice, SLOVENIA.
V tomto případě si se domníváme, že spotřebitel zaslal zboží na adresu přepravce, nikoliv na adresu prodávajícího. O vzniklé situaci je vhodné informovat přepravce a požádat jej o dopravení zboží zpět prodávajícímu na výše uvedenou adresu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že společnost potvrdila přijetí zásilky a vrácení peněz se dle jejího vyjádření zpracovává.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl po přijetí peněz stížnost uzavřít.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.