Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1043
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 1043)

#70261Nezastavení autobusu náhradní přepravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

51 minut 58 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2023, před 2 lety

Jiří Janoch

Znění stížnosti

Dobrý den

Dne 12.9.2023 autobus náhradní přepravy vlaku při výluce trati 191 od 11. - 22.9.2023
Vlak/Linky 408946 Spoj (pravděpodobně autobus č. 14)
Předpokládaný odjezd z náhradní zastávky Srby v 11:01
NEZASTAVIL, přesto že jsme mávali na zastavení.
Na zastávce jsme čekali 4 osoby ve směru na Blovice a Plzeň.
Autobus vyrazil ze zatáčky se zpožděním cca 5 min a vůbec nepomaloval, proto jsem vstoupil téměř do vozovky a mával na zastavení. Bez úspěchu! Asi spěchal dohnat zpoždění!

Autobusy v opačném směru zastavovali nebo aspoň zpomalovali, i když na zastávce nikdo nečekal a dokonce i druhý autobus, když byl zcela prázdný. Inu je to v lidech.
Je pravda, že ve směru na Plzeň není označník zastávky ČSAD, neboť na této zastávce v obou směrech již nestaví žádné autobusy od JŘ, kdy začala jezdit Arriva v Plzeňském kraji.

V jednu domů tam býval přenosný označník "ČD náhradní autobusová doprava"!

Ten den jsem jel do Prahy s náskokem, když vzhledem k výluce na zastávkové spoje nenavazuje přestup na Expres, ale až na Berounku. Když autobus nezastavil, našel jsem si rychle telefonní číslo na pokladní v Nepomuku a paní pokladní říkala, že v tomto čase jede jen jeden autobus a má již potvrzeny průjezd v Blovicích.
V tom poledním horku jsem se tedy vydal pěšky 3 km na nádraží do Nepomuka aspoň na přímý spoj dalšího vlaku, že kterého je připoj na Expresy, abych snížil zpoždění v Praze aspoň o půl hodiny.
Koordinátorka v Nepomuku mě prý nesměla prozradit číslo autobusu, který nám nezastavil v Srbech. (Domnívám se, že to byl č. 14, ale nejsem si jistý.)
K mé smůle měl však nespolehlivý Mnichovák zpoždění již za příjezdu z Německa. Výměna lokomotivy trval 12 minut (dle plánu, zajímavé že souprava do Mnichova Ex 358 s přepřaženým dieselem Alex od našeho zpět odjela také dříve, ještě před Ex353 na Prahu) a tak zastávková Berounka R765 odjela včas ještě před Expresem Ex355. Přesto že zastavovala, táhli jsme se za ní až do Hořovic.
V Praze na hlavním Expresy zastavují až na severní části nástupišť a tak než jsem přešel na další přestup k podchodu Jih přijela i Berounka za námi.
Inu když se daří....

Vrátil jsem se zpět so Srb náhodou právě za 24 hod a tak jsem po vystoupení z autobusu ze zvědavosti počkal ještě ty 3 minuty, jak to bude další den ve směru na Plzeň. Na zastávce nikdo nečekal a protože jsem nechtěl jet, stoupl jsem si daleko od vozovky, abych nebyl příliš vidět. Ten den řidič zpomalil, i když u silnice nikdo nestál, a když mi zahlédl stát opodál, mával jestli s ním jedu. Inu je to v lidech.

S pozdravem
Jiří Janoch


Požadované řešení

Prokazatelně seznámit VŠECHNY řidiče o umístění zastávek!
Často tápou a ne všichni si to nastavují v navigacích.

Na zastávky náhradní autobusové dopravy (mimo železniční stanice) dávat přenosné označníky "Zastávka náhradní autobusové dopravy".

Zamyslet se na technologickým postupem výměny lokomotiv u Ex 35x v Plzni. (nepozoruji výměnu standardně)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 07:58, před 2 lety

Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Jako vhodný nárok se jeví přiměřená sleva z jízdného.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.