| Počet nahlášených stížností: | 596 |
| Z toho za letošní rok: | 19 |
| Stále v řešení: | 4 |
Přišel jen. tyče z nastvcem bez kbelíku .Ten mi neposlali asi zapomněli.Prosim o nápravu a zaslání na adresu.Děkují Stein
REF3:C2023B288087519,REF4:Single mop lys cena950kč
Nelze užívat přišlo neúplný balik.Prosim o dodání nebo vrácení peněz. DĚKUJI Stein
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Vzhledem k tomu, že subjekt označený spotřebitelem se nám nepodařilo z poskytnutých informací od spotřebitele dohledat a z popisu stížnosti ani nevyplývá, k jaké společnosti by mohlo toto podání směřovat, nebude prozatím tato stížnost publikována.
Obecně k odstoupení od smlouvy a k reklamaci dle českého práva:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to, pokud nebylo dodáno zboží v celku v souladu s objednávkou, je možné u prodávající uplatnit práva z vadného plnění a požadovat dodání chybějící věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby mohl označit subjekt, ke kterému stížnost směřuje. Následně budeme moci subjekt ohledně vzniklé situace kontaktovat.
PPokracovat
Vyjádření dTestu
Dle obdobné stížnosti s ID 73351 (dostupné zde: www.vasestiznosti.cz/stiznost/73351/dodano-jine-zbozi), kterou evidujeme v rámci naší služby, by mohlo toto podání směřovat ke společnosti, která provozuje e-shopy zenmasstt.com a spaned.top, proto jsme ji jako subjekt dodatečně označili.
Vzhledem k tomu, že jsou e-shopy zenmasstt.com a spaned.top pouze v čínštině a španělštině a ceny nejsou uvedeny ani v české měně, není zde zaměření na českého spotřebitele a vztah se tak nejspíše nebude řídit českým právem. Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Jestliže však byla smlouva uzavřena česky prostřednictvím sociální sítě, mohl by se vztah řídit dle českého práva.
Naše původní vyjádření ohledně odstoupení od smlouvy a reklamace zůstává v platnosti.
Z výše uvedeného však vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit, či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy, či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Spotřebitel se může obrátit na ESC ČR (na kontaktech viz výše), či na dozorový orgán v zemi sídla společnosti. Provedenou transakci může taktéž u své banky s pomocí chargebacku reklamovat.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.