Společnost


Rerum Finance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

75 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (9 z 12)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#77563Splátkový kalendář - neuznáno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2024, před 10 měsíci

Miroslav Macho

Znění stížnosti

Dobrý den,
pro ztrátě zaměstnání jsem začal se společností komunikovat ohledně snížení, odkladu případně sestavení splátkového kalendáře. Bohužel, stále jen pochopení situace a úroky, úroky a úroky. Rozumím tomu z jejich strany, ale pokud se zákazník dostane do jakýkoliv problémů a má snahu, bylo by přece alespoň morální, domluvit se a ne prohlubovat dluh.
Momentálně mám minimální splátku 42 000,- , nevím ale dokdy to má až růst, aby se s tím dalo něco dělat?
Děkuji.


Produkt

Mikro půjčka


Požadované řešení

Splátkový kalendář - rozumný


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2024 11:16, před 9 měsíci

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitel požádal o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude mu vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."

Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2024 07:57, před 9 měsíci

Naše společnost poskytuje jednorázové půjčky krátkodobého charakteru se splatností 5 až 30 dní. Pro případ, že se klient dostane do situace, kdy není schopen ve smluveném termínu uhradit celou půjčku, může využít možnosti odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů s tím, že uhradí pouze tzv. "minimální částku". V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčení, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení. To platí i v tomto případě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2024 10:49, před 9 měsíci

Děkujeme za informaci. Stížnost opět přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji, až bude mít nové informace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2024 21:52, před 8 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 11:49, před 7 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.