Společnost


ELECTROLUX, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7877Neuznání reklamace, poškozený výrobek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2015, před 6 lety

Miroslav Filinger Filinger

Znění stížnosti

dobrý den,

Dne 27.10 jsem zakoupil na u internetového obchodníka sušičku AEG T75370AH3C. vycházel jsem i recenzí časopisu dTest, kdy předchozí model byl jiý'ž vyprodán a byl mi doporučen následník, který má obdbné parametry.
Sušičku jsme využívali prmárně v sychravém počasí. přes léto 1-2x. to znamená, že byla v provozu cca 6 měsíců. máme dvě malé děti, takže výrobek byl používán pravidelně i několikrát za den. po každém použití jsme pravidelně čistili filtry dle návodu vč vysávání.
Když jsme začali nedávno používat sušičku, při druhém sušení jsme zjistili, že kondenzát neteče do nádržky, ale protéká sušičkou na podlahu. zahájili jsme reklamačí proces se společností DNO.cz, kde k nám byli nesmírně vstřícní.

Včera dorazil k nám domů servisní technik, prohlédl výrobek a konstatoval, že ví o co se jedná. došlo k ucpání výparníku. tato závada, nespadá údajně do závad v rámci záruky. nedošlo k mechanickému poškození žádné součástky. Nicméně sušička nefunguje jak má, kondenzát vytýká všude možně, jen ne do kondenzační nádobky.

Za opravu / vyčištění chtěl technik 2000,- CZK s tím, že výrobce tento typ závady odmítá uznat. Toto z principu odmítám já. Než dát každý rok do "údržby" 2-4 tisíce, tak si raději koupím Miele.
K ucpání došlo i přes skutečnost, že výrobek používáme v souladu s návodem.

Prosím Vás o Vaše stanovisko, pomoc s řešením. Již včera jsem tuto záležitost konzultoval se známým advokátem, soudcem a oba mi potvrdili, že to je nesmysl a že se mám bránit.

Fakturu, záruční list a vyjádření technika mohu poslat v příloze.

Děkuji za Vaši odpověď.

s úctou a pozdravem

Miroslav Filinger


Produkt

Sušička AEG T75370AH3C


Požadované řešení

uznání reklamace, vrácení výrobku. eventuálně náhrada servisní opravy, při opakované závadě, vrácení, výměna výrobku.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2015 17:37, před 6 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2016 15:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.