Společnost


CyCooking ??

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

Úspěšnost případů

%
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz ( z 1)

#79107Podvodné placené SMS?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2024, před rokem

Luboš Klicpouch

Znění stížnosti

Dobrý den. Synovi začaly chodit placené sms od subjektu CyCooking. Nepodařilo se mi zjistit, co je to za formu, ale s jistotou mohu říct, že si sms neobjednal. Jedná se o nějaký podvody, nebo virus. Mohli by jste zkusit dle přílohy zjistit, o koho jde a jak zkusit nechat vrátit peníze? Povedlo se mi akorát sms zastavit a pak jsem zrušil "Premiove sms" u Vodafone. Děkuji.


Požadované řešení

Zjistit, o koho se jedná a zajistit nápravu. Vrácení 4x 99 kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2024 09:07, před rokem

Subjekt, který je spotřebitelem označen, se nám nepodařilo dohledat. Proto bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud jsou spotřebiteli strhávány peníze a on netuší za co, existuje jednoduchá rada, jak službu zrušit okamžitě. Nemusí ani znát konkrétního poskytovatele, všichni poskytovatelé těchto služeb jsou totiž povinni reagovat na zrušení předplatného formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Toto číslo je shodné s prvními pěti číslicemi telefonního čísla, ze kterého byla SMS odeslána.

Více informací nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.

Pokud se platby služeb objeví ve vyúčtování u operátora, je možné vyúčtování reklamovat.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.