Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 14 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den. Za účelem"ověření totožnosti při dosažení limitu prodeje1000eur"mě společnost Vinted s.r.o vyzvala k zaslání fotografie mého občanského průkazu. Občanský průkaz jsem jim nekolikrát nafotila a stále mi píšou, že totožnost nebyla ověřena. Při poslední komunikaci mi bylo sděleno, že mám špatně vyfocený obč.průkaz . Prý je oříznutý. Jsem si naprosto jistá, že fotím obč. průkaz správně. Vyzvali mě tedy k vyfocení řidičského nebo cestovního pasu. Bohužel ani jeden z těchto dokladů nevlastním. Dlužná "blokovaná'častka činí 2142kč.Proto si dovoluji požádat o radu v této věci. Děkuji Plešáková Helena.
Odblokování peněženky a navrácení peněz.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost však může mít povinnost ověřit konkrétního uživatele (např. ochrana proti praní špinavých peněz). Jestliže však spotřebitel dodal potřebné dokumenty, neměl by již existovat důvod pro zadržování finančních prostředků.
Společnost Vinted s.r.o. je možné kontaktovat i prostřednictvím e-mailu: legal@vinted.cz.
Nepodaří-li se spor se společností vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.coi.gov.cz.