Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 3 |
mají netransparentní uspořádání zasílacích nákladů. Příklad: Inzerují jako nejlevnější dodání zásilkovnu 89,- Kč, pak se rozbalí menu, kde je v dolní části malým písmem napsáno, že k tomu účtují 49,- Kč balné. To lze lehce přehlédnout. Pak bez toho, aniž by bylo zobrazeno shrnutí objednávky, kde by jasně byla položka zaslání 89,- Kč, balné 49Kč, Vás to nasměřuje na platbu. Když přijde zásilka, poprvé vidíte výslednou fakturu Kde jsou obě položky, viz výše. Suma sumárum, vidím to jako záměr společnosti, vydělávat na tzv. balném.
S pozdravem
P.D.
Objednávka č. *** a č.***
Ať neschovávají balné 49,-Kč někde v dolní časti objednávky jako prosté konstatování. Jedná se konkrétně u službu ZÁSILKOVNA, která opticky vypadá jako nejlevnější 89,- Kč, ale ve skutečnosti zaplatíte 138,- Kč. Dále před odesláním objednávky zobrazí shrnutí objednávky, tak jak to dělají ostatní e-shopy aby bylo vidět, co vlastně účtují. Vidím to jako nekalé podnikání. Rád bych, aby se nenapálili další zákazníci. Mimochodem na heuréce se u tohoto prodejce tato stížnost stále opakuje.
S pozdravem
P.D.
|
Tweet |
Ze stránek společnosti vyplývá, že poplatek za balné je účtován u všech způsobů doručení.
O poplatku za balné musí být spotřebitel před dokončením objednávky řádně informován. V tomto případě máme za to, že společnost spotřebitele o poplatku informuje řádně a postupuje v souladu se zákonem. Česká obchodní inspekce by však mohla být jiného názoru (www.coi.cz).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.coi.gov.cz.