Společnost


Heimstaden Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 10)

#80520Domovní asistent

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2025, před 10 měsíci

JOSEF SCHOBER

Znění stížnosti

Nesouhlasím s poplatkem domovního asistenta ve výši 99kč. Pronajímatel tvrdí ,že dělal průzkum ale to je asi málo na to aby to byl povinný ,zákonný poplatek.


Produkt

Poplatek za domovního asistenta ve výši 99kč. Nesouhlasím.


Požadované řešení

Zažalovat hromadně protiprávní jednání pronajímatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2025 10:57, před 10 měsíci

Ustanovení § 2251 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku říká, že nájemce platí nájemné předem na každý měsíc nebo na jiné ujednané platební období, nejpozději do pátého dne příslušného platebního období, nebyl-li ujednán den pozdější. Společně s nájemným platí nájemce zálohy nebo náklady na služby, které zajišťuje pronajímatel. Dále platí, že pronajímatel nesmí požadovat po nájemci jiná plnění než ta, která jsou výše uvedená.

Co se služeb týče, ustanovení § 2247 OZ říká, že pronajímatel zajistí po dobu nájmu nezbytné služby. Má se za to, že nezbytnými službami jsou dodávky vody, odvoz a odvádění odpadních vod včetně čištění jímek, dodávky tepla, odvoz komunálního odpadu, osvětlení a úklid společných částí domu, zajištění příjmu rozhlasového a televizního vysílání, provoz a čištění komínů, případně provoz výtahu.

Pokud by byla uvedená služba ve smlouvě a nájemce by z ní měl prospěch, mohl by být popsaný postup v pořádku. S ohledem na popis služby na stránkách společnosti máme však za to, že z ní nájemce přímý prospěch nemá.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2025 08:20, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2025 15:00, před 3 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.coi.gov.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.